Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/11985
Title: Relatório de Estágio Supervisão Escolar.
Other Titles: School Supervision Report.
???metadata.dc.creator???: ASSIS , Maria do Carmo Gregório de.
ANGELO, Maria do Socorro Almeida.
???metadata.dc.contributor.advisor1???: GOMES , Maria Ilbaniza.
Keywords: Educação;Supervisão escolar;Professores;Planejamento;Ensino - aprendizagem;Alunos;Pais;Education;School Supervision;Teachers;Planning;Teaching - Learning;Students;Parents
Issue Date: 1987
Publisher: Universidade Federal de Campina Grande
Citation: ASSIS, Maria do Carmo Gregório de; ANGELO, Maria do Socorro Almeida. Relatório de Estágio Supervisão Escolar. 1987. 22f. Relatório (Licenciatura em Pedagogia) - Centro de Formação de Professores, Universidade Federal de Campina Grande, Cajazeiras, Paraíba, Brasil, 1987.
???metadata.dc.description.resumo???: Segundo Libâneo, o ato pedagógico é o meio pelo qual se torna possível a ligação de reciprocidade entre indivíduo e sociedade. Nosso trabalho de estágio foi desenvolvido na Escola Municipal Jardim Rogério II, onde nos deparamos com problemas pertinentes a causa educativa, tais como: professores desintegrados, planejamento descontextualizado, pais desinteressados, alunos rebeldes e outros entraves que estavam dificultando o desenvolvimento do processo ensino-aprendizagem. Face aos desvios constatados, fez-se necessário reuniões, sessões de estudos com os membros da escola, com propostas alternativas para minimizar os problemas existentes na referida escola, a fim de melhorar e desenvolver o senso-crítico dos mesmos não só no âmbito escolar, mas em todos os níveis de vida, tornando-os pessoas úteis a sociedade, visando a uma melhor transformação social.
Abstract: According to Libâneo, the pedagogical act is the means by which the connection of reciprocity between individual and society becomes possible. Our internship work was developed at the Municipal School Jardim Rogério II, where we faced problems pertinent to the educational cause, such as: disintegrated teachers, decontextualized planning, disinterested parents, rebellious students and other obstacles that were hindering the development of the teaching-learning process . In view of the observed deviations, it was necessary to have meetings, study sessions with school members, with alternative proposals to minimize the problems existing in that school, in order to improve and develop their critical sense, not only in the school context, but at all levels of life, making them useful people to society, aiming at a better social transformation.
Keywords: Educação
Supervisão escolar
Professores
Planejamento
Ensino - aprendizagem
Alunos
Pais
Education
School Supervision
Teachers
Planning
Teaching - Learning
Students
Parents
???metadata.dc.subject.cnpq???: Educação.
URI: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/11985
Appears in Collections:Curso de Licenciatura em Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARIA DO CARMO GREGÓRIO DE ASSIS. TCC. LICENCIATURA EM PEDAGOGIA. 1987.pdfMaria do Carmo Gregório de Assis; Maria do Socorro Almeida Angelo. TCC. Licenciatura em Pedagogia. 1987.3.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.