Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/12617
Title: A Ação Supervisora Numa Escola Pública: um Estudo Exploratório.
Other Titles: Supervisory action in a public school: an exploratory study.
???metadata.dc.creator???: RAMOS, Maria de Fátima Leite.
Keywords: Educação;Supervisão escolar;Sociedade;Escolas Públicas;Education;School Supervision;Society;Public Schools
Issue Date: Sep-1992
Publisher: Universidade Federal de Campina Grande
Citation: RAMOS, Maria de Fátima Leite. Ação Supervisora numa Escola Pública: Um Estudo Exploratório. 1992. 20f. Relatório. (Licenciatura em Pedagogia) - Centro de Formação de Professores, Universidade Federal de Campina Grande, Cajazeiras, Paraíba, Brasil, 1992.
???metadata.dc.description.resumo???: Nosso interesse pela função Supervisora na referida, originou-se de estudo e discussões realizadas em sala de aula. Isto despertou em nos o desejo de buscar informações mais substanciosas sobre a prática da Supervisão e sobre as dificuldades que encontram as supervisoras no desenvolvimento de seus trabalhos, pois sabemos que essa prática se da num sistema, educacional que apresenta várias dificuldades. A educação, durante os últimos anos, não tem merecido atenção necessária das autoridades competentes de modo a favorecer uma prática educativa de qualidade. Além disso, existe todo um cuidado por parte do próprio Estado para que a educação não seja utilizada como instrumento que permita o desvelar das relações que se dão no interior da sociedade brasileira, numa de inibir as possibilidades de transformação dessa sociedade. Desse modo, como aluna do VII Período do Curso de Pedagogia do Centro de Formação de Professores do Campus V da Universidade Federal da Paraíba, tentando responder as exigências imposta pelo processo de mudanças no campo educacional.
Abstract: Our interest in the Supervisory function in the aforementioned, originated from study and discussions held in the classroom. This aroused in us the desire to seek more substantial information on the practice of Supervision and on the difficulties that the supervisors encounter in the development of their work, as we know that this practice takes place in an educational system that presents several difficulties. Education, during the last few years, has not received the necessary attention from the competent authorities in order to favor a quality educational practice. In addition, there is a lot of care on the part of the State itself so that education is not used as an instrument that allows the unveiling of relationships that take place within society Brazilian society, in order to inhibit the possibilities of transformation of this society. Thus, as a student of the VII Period of the Pedagogy Course at the Teacher Training Center of Campus V of the Federal University of Paraíba, trying to answer the demands imposed by the process of changes in the educational field.
Keywords: Educação
Supervisão escolar
Sociedade
Escolas Públicas
Education
School Supervision
Society
Public Schools
???metadata.dc.subject.cnpq???: Educação.
URI: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/12617
Appears in Collections:Curso de Licenciatura em Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARIA DE FÁTIMA LEITE RAMOS. TCC. LICENCIATURA EM PEDAGOGIA. 1992.PDFMaria de Fátima Leite Ramos. TCC. Licenciatura em Pedagogia. 1992.3.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.