Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/13740
Title: Educação no meio rural: um estudo de caso, Escola Estadual de 1º Grau Engenheiro Ávidos - PB.
Other Titles: Education in rural areas: a case study, Escola Estadual de 1º Grau Engenheiro Ávidos - PB.
???metadata.dc.creator???: COURAS, Maria Cesar.
???metadata.dc.contributor.advisor1???: SILVA, José Clementino.
Keywords: Deficiência da Escola Rural;Ensino Rural;Ensino - aprendizagem;Engenheiro Ávidos;Rural School Disability;Rural Education;Teaching - Learning;Avid Engineer
Issue Date: 18-Feb-1993
Publisher: Universidade Federal de Campina Grande
Citation: COURAS, Maria Cesar. Educação no meio rural: um estudo de caso, Escola estadual 1º Grau Engenheiro Ávidos - PB. 1993. 21f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em História do Brasil) - Centro de Formação de Professores, Universidade Federal de Campina Grande, Cajazeiras, Paraíba, Brasil, 1993.
???metadata.dc.description.resumo???: O trabalho que ora apresento desenvolveu-se no município de Cajazeiras, e mais especificamente no distrito de Engenheiro Ávidos, tem como objetivo de estudo a deficiência da Escola Rural no processo ensino-aprendizagem. A pesquisa que desenvolvi na área em estudo possui além do caráter histórico global do Ensino Rural, as especificidades regionais, que tem atribuído um recrudecimento maior ás relações de ensino na área em discussão. A questão central que busco desenvolver durante o decorrer deste trabalho se prende a baixíssima qualidade da educação desenvolvida no meio rural, que segundo nossa hipótese tem como causa fundamental o modelo econômico, social e político vigente em nosso País.
Abstract: The work I present here was developed in the municipality of Cajazeiras, and more specifically in the district of Engenheiro Ávidos, which aims to study the deficiency of the Rural School in the teaching-learning process. The research I developed in the area under study has, in addition to the global historical character of Rural Education, regional specificities, which has attributed a greater recrudement to the teaching relations in the area under discussion. The central issue that I seek to develop during the course of this work is the very low quality of education developed in rural areas, which according to our hypothesis has as its fundamental cause the economic, social and political model in force in our country.
Keywords: Deficiência da Escola Rural
Ensino Rural
Ensino - aprendizagem
Engenheiro Ávidos
Rural School Disability
Rural Education
Teaching - Learning
Avid Engineer
???metadata.dc.subject.cnpq???: História.
URI: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/13740
Appears in Collections:Especialização em História do Brasil

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARIA CESAR COURAS. TCC. ESP. EM HISTÓRIA DO BRASIL. 1993.pdfMaria Cesar Couras. TCC. ESP. em História do Brasil. 1993.4.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.