Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/14935
Title: | Alfabetização de jovens e adultos na perspectiva de Paulo Freire. Um resgate bibliográfico. |
Other Titles: | Literacy of young people and adults from the perspective of Paulo Freire. A bibliographic rescue. |
???metadata.dc.creator???: | VALE, Maria Ilana Pereira. |
???metadata.dc.contributor.advisor1???: | LIMA, Maria Alves de Sousa. |
???metadata.dc.contributor.advisor-co1???: | ROLIM NETO, Modesto Leite. |
???metadata.dc.contributor.referee1???: | NÓBREGA, Sheva Maria. |
Keywords: | Educação;Supervisão Escolar;Alfabetização;Alfabetização - jovens e adultos;Aprendizagem;Education;School Supervision;Literacy;Literacy - Youth and Adults;Learning |
Issue Date: | 1995 |
Publisher: | Universidade Federal de Campina Grande |
Citation: | VALE, Maria Ilana Pereira. Alfabetização de jovens e adultos na perspectiva de Paulo Freire. Um resgate bibliográfico.1995. 58f. Relatório de Estágio (Licenciatura em Pedagogia) - Centro de Formação de Professores, Universidade Federal de Campina Grande, Cajazeiras, Paraíba, Brasil, 1995 |
???metadata.dc.description.resumo???: | O presente trabalho procura-se(conhecer) a proposta, Freiriana, através da veiculação e entendimento de 03(três) de sua publicação, via pesquisa bibliográfica, concomitantemente a análise previas de entrevistas a alguns(usuário, professor e alunos), do Campus V de Cajazeiras - PB. Busca-se-a, pois, mapear a alfabetização de jovens e adultos no entercambiamento das idéias deste autor mais de dados e em proposta. Entender-se-a pois Paulo Freire, como: m educador popular, que considera o educando sujeito do processo de aprendizagem, respeitando as suas experiências, as suas vivências, seu trabalho e feito em prol da conscientização e humanização do homem. |
Abstract: | The present work seeks to (know) the proposal, Freiriana, through the transmission and understanding of 03 (three) of its publication, through bibliographic research, concomitantly the previous analysis of interviews with some (user, teacher and students), from the Campus V of Cajazeiras - PB. It seeks, therefore, to map the literacy of young people and adults in the interchange of the ideas of this author more than data and in proposal. Therefore, Paulo Freire will understand himself as: m a popular educator, who considers the student to be the subject of the learning process, respecting his experiences, his experiences, his work and done in favor of the awareness and humanization of man. |
Keywords: | Educação Supervisão Escolar Alfabetização Alfabetização - jovens e adultos Aprendizagem Education School Supervision Literacy Literacy - Youth and Adults Learning |
???metadata.dc.subject.cnpq???: | Educação. |
URI: | http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/14935 |
Appears in Collections: | Curso de Licenciatura em Pedagogia - CFP - Relatórios de Estágio |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MARIA ILANA PEREIRA VALE. RELATÓRIO DE ESTÁGIO PEDAGOGIA. CFP 1995.pdf | Maria Ilana Pereira Vale. Relatório de Estágio Pedagogia. CFP 1995. | 7.99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.