Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/30259
Title: | Tentativa de construir uma teoria pedagógica sistêmica para impregnar o mundo de sentido: saber, querer, sentir e poder. |
Other Titles: | Attempt to build a systemic pedagogical theory to impregnate the world with meaning: knowing, wanting, feeling and being able. |
???metadata.dc.creator???: | SILVA, Maria do Socorro. |
Keywords: | Transmissão multiportadora;Teoria pedagógica sistêmica;Relação urbano e rural;Educação do Campo;Território - conceito - Educação;Proposta pedagógica;Currículo;Multicarrier transmission;Systemic pedagogical theory;Urban and rural relationship;Field Education;Territory - concept - Education;Pedagogical proposal;Curriculum |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade Federal de Campina Grande |
Citation: | SILVA, Maria do Socorro. Tentativa de construir uma teoria pedagógica sistêmica para impregnar o mundo de sentido: saber, querer, sentir e poder. In: LUNAS, Alessandra da Costa; ROCHA, Eliene Novaes (Organizadoras). Práticas pedagógicas e formação de educadores(as) do campo. Brasília: Dupligráfica, 2010. Cap. 04. ISBN: 978-85-98816-01-1. Disponível em: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/30259 |
Keywords: | Transmissão multiportadora Teoria pedagógica sistêmica Relação urbano e rural Educação do Campo Território - conceito - Educação Proposta pedagógica Currículo Multicarrier transmission Systemic pedagogical theory Urban and rural relationship Field Education Territory - concept - Education Pedagogical proposal Curriculum |
???metadata.dc.subject.cnpq???: | Educação. |
URI: | http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/30259 |
Appears in Collections: | Capítulos de Livros - CDSA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TENTATIVA DE CONSTRUIR UMA TEORIA PEDAGÓGICA SISTÊMICA - CAP DE LIVRO CDSA 2010.pdf | Tentativa de construir uma teoria pedagógica sistêmica - CAP DE LIVRO CDSA 2010 | 2.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.