Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/35385
Title: A educação para relações étnico-raciais: como agente modificador do cotidiano escolar em São Vicente do Seridó-PB.
Other Titles: Education for ethnic-racial relations: as a modifying agent in daily school life in São Vicente do Seridó-PB.
???metadata.dc.creator???: ALBERTON, Claudia Regina.
???metadata.dc.contributor.advisor1???: NASCIMENTO, Celso Gestermeier do.
???metadata.dc.contributor.referee1???: ARANHA, Gervácio Batista.
???metadata.dc.contributor.referee2???: MONTENEGRO, José Benjamim.
Keywords: Educação étnico-racial;Relações étnico-raciais;São Vicente do Seridó - PB;Cotidiano escolar;Educação para relações étnico-raciais;Diretrizes curriculares nacionais;Ethnic-racial education;Ethnic-racial relations;School daily life;Education for ethnic-racial relations;National curriculum guidelines
Issue Date: 2016
Publisher: Universidade Federal de Campina Grande
Citation: ALBERTON, Claudia Regina. A educação para relações étnico-raciais: como agente modificador do cotidiano escolar em São Vicente do Seridó-PB. 2016. 43f. Trabalho de Conclusão de Curso - Artigo (Curso de Especialização em Educação para as Relações Étnico-Raciais) - Centro de Humanidades, Universidade Federal de Campina Grande – Campina Grande - Paraíba - Brasil, 2016. Disponível em: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/35385
???metadata.dc.description.resumo???: A Educação para as Relações Étnico-Raciais como agente transformador, direcionada para a diversidade se faz com o respeito à pluralidade cultural com sua etnia e sua religiosidade. O presente artigo aborda as iniciativas educativas que podem ser incorporada na instituição escolar, que tem como objetivo principal analisar uma experiência pedagógica sobre a diversidade cultural interagindo com as Diretrizes Curriculares Nacionais para a Educação das Relações Étnico-Raciais, que estão comprometidas com o cotidiano escolar na formação de atitudes educativas em sala de aula buscando romper com o preconceito racial, à tolerância as diferenças e gerar respeito em seus valores e crenças.
Abstract: Education for ethnic and racial relations as agent transformer, directed to the diversity with respect for the cultural plurality with his ethnicity and his religiosity. This article discusses educational initiatives that can be incorporated into the school institution, that has as main objective to analyze a pedagogical experience on cultural diversity interacting with the National curriculum guidelines for the education of racial-ethnic relations, which are committed to the school every day in the formation of educational attitudes on classroom break with seeking racial prejudice tolerance for differences and generate respect in their values and beliefs.
Keywords: Educação étnico-racial
Relações étnico-raciais
São Vicente do Seridó - PB
Cotidiano escolar
Educação para relações étnico-raciais
Diretrizes curriculares nacionais
Ethnic-racial education
Ethnic-racial relations
School daily life
Education for ethnic-racial relations
National curriculum guidelines
???metadata.dc.subject.cnpq???: Educação.
URI: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/35385
Appears in Collections:Curso de Especialização em Educação para as Relações Étnico-raciais - CH - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CLAUDIA REGINA ALBERTON - TCC ESP. EDUCAÇÃO RELAÇÕES ETNICO RACIAIS CH2016.pdfClaudia Regina Alberton - TCC Esp. Educação Relações Etnicos Raciais CH 20163.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.