Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/6617
Title: Planejamento e rotina no maternal II e III de uma creche municipal.
Other Titles: Planning and routine in nursery school II and III of a municipal nursery.
???metadata.dc.creator???: SOUSA, Byanca Emanuelly Rocha de.
???metadata.dc.contributor.advisor1???: PIRIS, Aparecida Carneiro.
???metadata.dc.contributor.referee1???: BATISTA , Maria Thais de Oliveira.
???metadata.dc.contributor.referee2???: PEREIRA , Zildene Francisca.
Keywords: Planejamento;Rotina;Educação Infantil;Organização;Planning;Routine;Child education;Organization
Issue Date: 27-Jul-2018
Publisher: Universidade Federal de Campina Grande
Citation: SOUSA, Byanca Emanuelly Rocha de. Planejamento e rotina no maternal II e III de uma creche municipal. 2018. 66f. Monografia (Licenciatura em Pedagogia) - Centro de Formação de Professores, Universidade Federal de Campina Grande, Cajazeiras, Paraíba, Brasil, 2018.
???metadata.dc.description.resumo???: O presente trabalho tem como objeto de estudo o planejamento e rotina na Educação Infantil. Outrossim, com a finalidade de compreender qual/is a (s) concepção (ções) de planejamento e rotina dos docentes que trabalham com crianças do Maternal II e III de uma Creche municipal de Cajazeiras/PB. Tem como objetivo geral analisar a(s) concepção (ões) de planejamento e rotina de docentes que trabalham com crianças da Educação Infantil - Maternal II e III – de uma creche municipal, em Cajazeiras-PB. Para fins metodológicos, este se constituiu em três etapas: levantamento bibliográfico, pesquisa de campo e análise dos dados coletados. Assim, os sujeitos da pesquisa foram duas professoras da turma do Maternal II e III da referida creche. Quanto aos instrumentos de coleta de dados, foram: observação e entrevista semiestruturada. Abordagem qualitativa. Os resultados evidenciam que as professoras compreendem a importância do planejamento e rotina, porém, foi constatado que reproduzem práticas opostas a esse conhecimento.
Abstract: The object of study of this research is planning and routine in Early Childhood Education. The purpose of this work is to understand which is (are) the planning and routine conception (s) for the teachers who work with children aged 2 and 3 years old (respectively, Maternal II and III in Brazil) of a municipal child care center of Cajazeiras / PB. The general objective, then, is to analyze the planning and routine conception (s) of teachers working with children in Early Childhood Education – aged 2 and 3 years old - of a municipal child care center in Cajazeiras-PB. As for the methodology, it consists of three steps: bibliographic survey, field research and analysis of the data collected. Thus, the research subjects were two child care center teachers who works with the age group already referred. As for the instruments of data collection, they were: observation and semi-structured interview. Qualitative approach. The results show that teachers understand the importance of planning and routine, but it has been observed that they reproduce practices that are opposite to this knowledge.
Keywords: Planejamento
Rotina
Educação Infantil
Organização
Planning
Routine
Child education
Organization
???metadata.dc.subject.cnpq???: Educação.
URI: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/6617
Appears in Collections:Curso de Licenciatura em Pedagogia - CFP - Relatórios de Estágio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BYANCA EMANUELLY ROCHA DE SOUSA. MONOGRAFIA PEDAGOGIA. CFP 2018.pdfByanca Emanuelly Rocha de Sousa. Monografia Pedagogia. CFP 2018.482.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.