Curso de Licenciatura em Pedagogia - CFP - Monografias: Recent submissions

  • CARTAXO, Dayanna e Silva Paiva. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-12)
    Reading is an inexhaustible source of knowledge. Its importance and extreme consecration in the school world providing varied benefits to all those dedicated to this practice of active reading. The ability to read and ...
  • SOARES, Cristiana Pereira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-12)
    This monograph presents the importance of working with Environmental Education in the series of Elementary School I in order to research what students understand by Environment and what problems affect nature. It addresses ...
  • XAVIER, F. S.; http://lattes.cnpq.br/4170765401884340; XAVIER, Fernanda de Sousa. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-11)
    This work aims to analyze the cognitive development of children children with regard to teaching math learning in the classroom. He used observations and interviews as data collection instruments. In addition to the ...
  • ANDRADE, F. P. G.; http://lattes.cnpq.br/1291903009203656; GONÇALVES, Francineide de Paiva. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-11)
    This monograph presents the importance of working on play in the teaching and learning process learning, always keeping in mind that games, toys and games are part of of the child's world. Knowing the importance of playing ...
  • LIMA, Flaviana Alves de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010)
    The work deals with the need to understand how the process of Inclusive Education for people with disabilities, since this proposal seeks the personal and social integration of this population. In the development process, ...
  • COSTA, Maria do Carmo Silva. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010)
    The present monographic work aims to elucidate the questions about how this reading in the childhood, what methods are used, whether they are giving any results and how these methods have contributed to students' learning ...
  • PEREIRA, Maria do Carmo. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010)
    Throughout this work to enable a better understanding, we will try to analyze the influences the teacher-student relationship in the teaching-learning process, highlighting that the the act of teaching and learning implies ...
  • PEREIRA, M. S.; http://lattes.cnpq.br/3655067079567624; PEREIRA, Maria do Socorro. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-11-10)
  • ARAÚJO, M. F. A.; ARAÚJO, Maria de Fátima Alcântara de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • FERREIRA, M. N.; FERREIRA, Maria das Neves. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • RODRIGUES, M. D.; RODRIGUES, Maria das Dôres. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-05-10)
  • BONIFÁCIO, M C. F.; http://lattes.cnpq.br/7873116585098893; BONIFÁCIO, Maria Cleide Fernandes. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • ALMEIDA, Luciana Pires de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • http://lattes.cnpq.br/6604591304301600; NÓBREGA, Margareth Tomaz da Silva. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • MUNIZ, M. T. C.; MUNIZ, Marcia Tereza da Costa. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-05-10)
  • LIMA, L. R.; http://lattes.cnpq.br/9022881814348404; LIMA, Luciana Rocha de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-05-10)
  • SILVA, L. D. S.; SILVA, Luciana Dantas S. da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • DUARTE, K. M.; http://lattes.cnpq.br/9147596086458130; DUARTE, Kátia Macêdo. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-06-18)
  • PAULINO, J. D. O.; PAULINO, Júlia Daphiny Oliveira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009)
  • SOARES, Flávia Pereira de Sousa. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-11)
    This work deals with the playfulness in mathematics, in this way, it is intended, in general, to present the result of a research on the conception of students regarding the mathematics taught and learned in the classroom. ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta