DSpace/Manakin Repository

Navegação PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO por título

Navegação PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • SILVA, M. C.; http://lattes.cnpq.br/5243641218974103; SILVA, Marcelo Clemente. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
    This study aims at interfering on the literacy practices involved in planning and carrying out school seminars. By analyzing the didactic intervention results we intended to confirm or not some expectations in order to ...
  • BARROS, W. V.; http://lattes.cnpq.br/6670033484989283; BARROS, Walter Vieira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-05)
    The continuous search for dialogue with today's world brings to education challenges that are not always accomplished (MENEZES DE SOUZA, 2011a). Before the need to follow the social configuration and the pressure to ...
  • MUNIZ, F. G.; http://lattes.cnpq.br/5887103198523941; MUNIZ, Fabyana Gomes. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-09)
    With the advance of computational technology and the growth of society, the dissemination of continuing education for professors via the Internet continues to increase even more. In this context has appeared the Programa ...
  • SOUSA, W. B; http://lattes.cnpq.br/9270495507052322; SOUSA, Wellington Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02-11)
    Literacy practices surround the subject's daily action, whether writing, reading a book, taking a bus or watching a video on the computer, and they often occur naturally. However, in the last 20 years, there has been a ...
  • LIRA, M. N.; http://lattes.cnpq.br/4008735270449203; LIRA, Mariana de Normando. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-07-28)
    In the academic and school-based community, mainly in terms of Modern Languages, there is always a discussion about the necessity of forming citizens with a multilingual and multicultural vision nowadays. Besides that, one ...
  • SANTOS JÚNIOR, A. L.; http://lattes.cnpq.br/5400450929289559; SANTOS JÚNIOR, Arinélio Lacerda dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
  • SOUZA, A. M. H.; http://lattes.cnpq.br/9307771462232836; SOUZA, Ana Maria Henrique de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-08-04)
    Available studies on the mediation of Cordel Literature in the classroom show that this genre makes an important contribution to the formation of readers. However, it needs to be understood as literature and not as a kind ...
  • BITENCOURT, M.; http://lattes.cnpq.br/7269307388286171; BITENCOURT, Manuella Barreto. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-11-28)
    This research outlines a comprehensive study that explores and reflects on the intersection between the literary and cinematographic narrative of the work "Poulet aux Prunes" (2008) by the renowned Iranian author Marjane ...
  • GUERRA, C. G. B.; http://lattes.cnpq.br/6318159263780506; GUERRA, Clarissa Gorban Brito. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020)
    This Dissertation, in which we analyzed three novels by Hilda Hilst: ‘You don't move from yourself’ (1980), ‘The obscene lady D’ (1982) and ‘With my dog eyes’ (1986), has as main objective to point out the paratopyc ...
  • SILVA, N. R.; http://lattes.cnpq.br/9563370581651616; SILVA, Natielly Rosa da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-03-20)
    Actuellement, en raison de la quantité de locuteurs et de l'intense activité économique des pays lusophones, l'enseignement du portugais a été encouragé par les chefs de gouvernement comme une possibilité de levier pour ...
  • NUNES, M. L.; http://lattes.cnpq.br/8141362331388328; NUNES, Marta Lúcia. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-01)
    This study on the literature teaching in the medium level of education made possible to verify that the students present difficulties in the learning of the literature due to an estrangement among the forms of approach ...
  • CASTRO, F. L. A.; http://lattes.cnpq.br/2815636040264614; ABRANTES, Francisca Luana Rolim. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-07-28)
    Some fictional narratives of undeniable literary quality reflect on the military regime, such as As meninas, by Lygia Fagundes Telles, Azul corvo, by Adriana Lisboa, A mancha, by Luiz Fernando Veríssimo, among many others ...
  • COSTA, K. F.; http://lattes.cnpq.br/3646326303938978; COSTA, Kleber Ferreira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    The question about the content of textbooks and their social function by the state curriculum proposals has become a frequent point of discussion between Government Departments of Education, publishers and teachers. ...
  • SANTOS, C. G.; http://lattes.cnpq.br/3805268064004770; SANTOS, Cícero Gabriel dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-12-16)
    The discussion we present in this dissertation aims to think about the relation between the theoretical and methodological perspective to the writing teaching in a LDP collection and its adaptations performed by Portuguese ...
  • MORAIS FILHO, E. P.; http://lattes.cnpq.br/4418601827864313; MORAIS FILHO, Emerson Patrício de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-07-16)
    For a long time, we have discussed the need for a structural and pedagogical reform of the Modern Foreign Letters (MFL) Teacher Education Programs in Brazilian universities, because there seems to be a gap between the ...
  • ARAÚJO, E. G.; http://lattes.cnpq.br/6125151499101744; ARAÚJO, Elana Gonçalo de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2024-03-01)
    El presente trabajo consiste en un análisis respecto a la presencia de las literaturas africanas producidas en los Países Africanos de Lengua Portuguesa - PALOP y directrices para su enseñanza en las Referencias ...
  • SILVA, D. V. F. R.; http://lattes.cnpq.br/1630502745149133; SILVA, Djamara Virgínia Ferreira da Rocha. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07-26)
    This paper presents an analysis of Brazilian language manuals that were writtenon two periodsin the 1960s and 1970s and in the years 2000 and 2010. We make this division because we essentially seek to answer the following ...
  • ARRUDA, A. O.; http://lattes.cnpq.br/8252743484216747; ARRUDA, Aline Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-11-29)
  • NÓBREGA, G. S.; NÓBREGA, Geovana Sousa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-04)
    The discussion on teachers’ formation cannot omit the aspects concerning the written material produced for the teacher to serve as a source of theoretical and methodological information in language teaching. In this study ...
  • LIMA, A. B.; LIMA, Andréia Bezerra de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-08)
    The present project objectified reflects about the experience of poetry reading of Manuel Bandeira in the 9t h grade of the Ademar Veloso da Silveira State School, considering the dialog like a popular culture is present ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta