DSpace/Manakin Repository

Navegação PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO por título

Navegação PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • MACIEL, H. S.; http://lattes.cnpq.br/4252901181774966; MACIEL, Helaine de Souza. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2024-08-29)
  • PINTO, M. O.; http://lattes.cnpq.br/5971682622551739; PINTO, Márcia de Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-09)
    In this dissertation we studied the ironic perspective in Carlos Heitor Cony's chronicles. The analytical path was led as follows: the first chapter approaches the characteristics of chronicles, not only concerning ...
  • SANTOS, A. G.; http://lattes.cnpq.br/1444586428687247; SANTOS, Aurielle Gomes dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02-18)
    The aim of this work is to analyze strategies applied in the translation of culture-specific items (CSI) in the compilation The complete stories, by Clarice Lispector (1920-1977). The book, published by New Directions ...
  • SOUSA, S. M. A.; http://lattes.cnpq.br/6639728080779002; SOUSA, Sheyla Mayra Araujo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    The translations of literary works written in Brazilian Portuguese still happen in a lower frequency than the translations of English literary works, for example, which is the world’s most popular language. However, some ...
  • BRAZIL, P. N.; http://lattes.cnpq.br/9288318310413144; BRAZIL, Priscila Nunes. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2024-10-01)
    Esta investigación presenta una discusión basada en estudios de la Teoría Dialógica del Lenguaje (TDL), la Educomunicación en una perspectiva dialógico-discursiva y estudios descoloniales, con énfasis en el periódico ...
  • SILVA, M. R. S.; http://lattes.cnpq.br/5740645351907279; SILVA, Maria Rennally Soares da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07-26)
  • NEVES, E. T. B.; http://lattes.cnpq.br/5477389130608298; NEVES, Emily Thaís Barbosa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-05-30)
    On sait que présenter des voies qui contribuent à l'enseignement-apprentissage du professeur au cours de sa formation académique, c'est aussi collaborer à sa transformation et, par conséquent, avoir une perspective et ...
  • SILVA, M. C. R.; http://lattes.cnpq.br/9704842568236734; SILVA, Márcia Cassiana Rodrigues da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018)
    Over the past four decades, many public policies of inclusion changed the Brazilian educational system, for example, the Federal Law nº 10. 639 that modified the Law of Directives and Bases for National Education LDB, ...
  • SILVEIRA, D.M.; http://lattes.cnpq.br/3697489285656149; SILVEIRA, Diná Menezes da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-06)
    The present work, objectified to analyze an experience mediated for the verbal reading of poetry. A rescue became first necessary of determined theoretical concepts on Brazilian infantile literature, especially on the ...
  • MARQUES, M. V. S.; http://lattes.cnpq.br/7372179109652366; MARQUES, Maria Valéria Siqueira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-06)
    The main objective of this research is to contribute to the development of instructional materials aligned to the Parâmetros Curriculares Nacionais de Língua Estrangeira (PCNLE), through a didactic sequence for the ...
  • PINTO, A. C. S.; http://lattes.cnpq.br/0135532280782796; PINTO, Ana Cláudia Soares. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-04)
    This work shows the results of the research in the reading area realized with the group of 4th final cycle of Fundamental Teaching. The main aim is to present the development of the students' reading in that level, ...
  • ARAÚJO, K. S. M.; http://lattes.cnpq.br/4448404913248315; ARAÚJO, Kelly da Silva Melo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-12)
  • COSTA JUNIOR, J. V. L.; http://lattes.cnpq.br/1260836318421148; COSTA JÚNIOR, José Veranildo Lopes da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
  • NASCIMENTO, Risoneide Ribeiro do; http://lattes.cnpq.br/7517249174775411; NASCIMENTO, Risoneide Ribeiro do. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-08-30)
    This study presents an experience of literary reading, performed with contributions from reading strategy. It was conducted in a classroom environment, having as subjects the students from the third grade of basic education, ...
  • BUENO, M. A.; http://lattes.cnpq.br/2376096564406420; BUENO, Marília de Almeida e. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This dissertation’s main objective is to investigate how Year 4 Elementary students receive poetry whose theme is dance. Therefore our research has two main center lines: the first one is analytical and the second one ...
  • SILVA, M. C.; http://lattes.cnpq.br/5243641218974103; SILVA, Marcelo Clemente. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
    This study aims at interfering on the literacy practices involved in planning and carrying out school seminars. By analyzing the didactic intervention results we intended to confirm or not some expectations in order to ...
  • BARROS, W. V.; http://lattes.cnpq.br/6670033484989283; BARROS, Walter Vieira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-05)
    The continuous search for dialogue with today's world brings to education challenges that are not always accomplished (MENEZES DE SOUZA, 2011a). Before the need to follow the social configuration and the pressure to ...
  • MUNIZ, F. G.; http://lattes.cnpq.br/5887103198523941; MUNIZ, Fabyana Gomes. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-09)
    With the advance of computational technology and the growth of society, the dissemination of continuing education for professors via the Internet continues to increase even more. In this context has appeared the Programa ...
  • SOUSA, W. B; http://lattes.cnpq.br/9270495507052322; SOUSA, Wellington Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02-11)
    Literacy practices surround the subject's daily action, whether writing, reading a book, taking a bus or watching a video on the computer, and they often occur naturally. However, in the last 20 years, there has been a ...
  • LIRA, M. N.; http://lattes.cnpq.br/4008735270449203; LIRA, Mariana de Normando. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-07-28)
    In the academic and school-based community, mainly in terms of Modern Languages, there is always a discussion about the necessity of forming citizens with a multilingual and multicultural vision nowadays. Besides that, one ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta