PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO: Recent submissions

  • BARROS, R. M.; http://lattes.cnpq.br/4498165951012966; BARROS, Renalle Meneses. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    There is a teacher on the network: the use of Facebook to work with language. Social network websites, socially consolidated as socio-interactive spaces, allow not only the effectiveness of interactive activities, but also ...
  • SILVEIRA, P. R. S.; http://lattes.cnpq.br/8952416848336339; SILVEIRA, Pollyana Rodrigues Soares da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    The research presented in this dissertation had as its general objective to investigate the genre Pedagogical Project, aiming to understand its collective feature given by the participation of those subjects implicated in ...
  • SANTOS, N. E. P.; http://lattes.cnpq.br/0705308395568913; SANTOS, Nyeberth Emanuel Pereira dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • OURIQUES, M. J. Q.; http://lattes.cnpq.br/3772243139972362; OURIQUES, Marta Jordanna Queiroz. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The reality on the progressive use of technology in various spheres of society has also reached the school context. This fact implies, necessarily, in a rethinking of the role of the teachers, emphasizing the requirements ...
  • FARIAS, M. N. R.; http://lattes.cnpq.br/2778503692271034; FARIAS, Mariana Nunes Ribeiro de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09-24)
    During decades the study of literature has been restricted to historiography, through the chronologic exposition of literary movements, their main characteristics and authors. However, this kind of teaching does not ...
  • FELICIANO, G. H . M.; http://lattes.cnpq.br/6079052757047144; FELICIANO, Glenda Hilnara Meira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014)
    The seminar is a formal oral event, placed into an evaluative literate practice, with welldefined steps and rhetorical units which conduct the exposure to reach one’s objective. For this reason, it involves interactions, ...
  • BARBOSA, F. K.. L. D.; http://lattes.cnpq.br/3662242058929178; BARBOSA, Flávia Karolina Lima Duarte. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    Technology has invaded the classroom and has brought along a multisemiotic mosaic represented by words, gestures, images, sounds, animations etc. That change in society demands schools to prepare the population for the ...
  • SILVA, E. A.; SILVA, Elisângela Araújo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-24)
    The present dissertation brings a reading suggestion for a Literature classroom with the first part of the work called Hoje é dia de Maria (2005), by Luiz Fernando de Carvalho and Carlos Alberto de Abreu. In this way, we ...
  • FERREIRA, E. C. A.; http://lattes.cnpq.br/8779305897814556; FERREIRA, Elisa Cristina Amorim. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    In this dissertation we understand the development of writing in a larger sense: the development of standard written language, not fully learned in basic education, and the development of specific features of academic ...
  • SILVA, B. R. C. V.; http://lattes.cnpq.br/5546959627627188; SILVA, Bruno Rafael Costa Venâncio da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-03)
  • SANTOS JÚNIOR, A. L.; http://lattes.cnpq.br/5400450929289559; SANTOS JÚNIOR, Arinélio Lacerda dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
  • ALMEIDA, A. B.; ALMEIDA, Aline Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This dissertation presents a literary reading activity related to performance and its encouragement in schools through the work Vidas secas, by Graciliano Ramos. The objective is to investigate the formation of the literary ...
  • MEDEIROS, H. E. A.; http://lattes.cnpq.br/4049342376955858; MEDEIROS, Hadoock Ezequiel Araújo de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    This research has as objective to analyze cordéis by Antonio Francisco, focusing the social critical and to carry out group reading sessions at Elementary schools with students in the first grade. During the experience ...
  • SANTOS, M. J.; http://lattes.cnpq.br/4243116581330472; SANTOS, Maria Jahynne dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-08-19)
    This paper presents a proposal of work with the reading with Manoel de Barros‟ poetry in a class room of the 3th year of the secondary school from a state public school in Santa Luzia- PB. By means of a literary experience ...
  • MARQUES, M. V. S.; http://lattes.cnpq.br/7372179109652366; MARQUES, Maria Valéria Siqueira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-06)
    The main objective of this research is to contribute to the development of instructional materials aligned to the Parâmetros Curriculares Nacionais de Língua Estrangeira (PCNLE), through a didactic sequence for the ...
  • CRUZ, M. N.; http://lattes.cnpq.br/8899209732208087; CRUZ, Magnólia de Negreiros. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03-28)
    Movies are constantly used as a method’s resource by teachers in their classes, however, they have been used only to fill in some moments of classes. One thing that must be investigated is how the use of movies in english ...
  • MELO, L. S. H.; http://lattes.cnpq.br/0724710855117862; MELO, Linaiara Santos Hermínio de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    In this thesis we aimed to describe and analyze aspects related to the methodology used for writing learning and on the agency of texts’ subject-producers. The theoretical framework, from interdisciplinary nature, is ...
  • ARAÚJO, K. S. M.; http://lattes.cnpq.br/4448404913248315; ARAÚJO, Kelly da Silva Melo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-12)
  • COSTA, K. F.; http://lattes.cnpq.br/3646326303938978; COSTA, Kleber Ferreira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    The question about the content of textbooks and their social function by the state curriculum proposals has become a frequent point of discussion between Government Departments of Education, publishers and teachers. ...
  • ANDRADE, J. P. S.; http://lattes.cnpq.br/4503482818859115; ANDRADE, João Paulo dos Santos de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-04)
    This dissertation has, as its object of study, activities of retextualization underlying the writing of genre discourse, more specifically, the strategies that are the responses produced by subjects enrolled in a master's ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta