PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO: Recent submissions

  • COSTA, P. S.; http://lattes.cnpq.br/1161094584307461; COSTA, Paula de Sousa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
    Nowadays, studies have been developed about the necessity of non-dissociation of the literature in the scope of the teaching of Modern Foreign Languages, since the literary text has linguistic and cultural characteristics, ...
  • MEDEIROS, N. Q.; http://lattes.cnpq.br/2520608831909177; MEDEIROS, Noara Queiroz de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    This research discusses, from the reading of the work Dois Irmãos (2000), by the Amazonian contemporary writer Milton Hatoum how it is possible to work the novel in full considering the reception in front of the themes ...
  • CIBALDE, M .R. R.; http://lattes.cnpq.br/2973256830532209; CIBALDE, Melina Ribeiro Rodrigues (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    Learning a foreign language does not just mean to master its lexical knowledge, since the process of teaching/learning a language involves a sort of meaning conceptions which are constituted of movements of identification, ...
  • LUCENA, J. P.; http://lattes.cnpq.br/2787389460604383; LUCENA, Joselito Porto de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    In a game involving stylistic and cultural issues, the literary translator, whose strategy is marked by particular socio-historical conditions, encounters clashes when translating elements that are specific to the atmosphere ...
  • COSTA JUNIOR, J. V. L.; http://lattes.cnpq.br/1260836318421148; COSTA JÚNIOR, José Veranildo Lopes da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
  • BATISTA, F. A.; http://lattes.cnpq.br/2565609494364160; ATAÍDE, Fabiene Araújo Xavier. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-11)
    In this dissertation, the statements of school activities are understood as a textual genre widely used by teachers. Its elaboration, however, has been little studied in the undergraduate courses given to the scarcity ...
  • VITAL, E. G .L.; http://lattes.cnpq.br/1061662935368112; VITAL, Egberto Guillermo Lima. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
    The reading is closely linked to the teaching/learning process of a Language, independent of which it is. Reading is, therefore, the best way to apprehend the culture of a people and to understand how it resists culturally. ...
  • SILVA, J. A.; http://lattes.cnpq.br/2362925909267433; SILVA, Josimar Alves da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    Teniendo en cuenta la literatura como arte, entendemos su capacidad de proporcionar al ser humano una relectura o una actualización de su tiempo, e induce el disfrute estético, la subjetividad y la participación del lector ...
  • PONTES, A. S.; http://lattes.cnpq.br/1484754352876510; PONTES, Andressa dos Santos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
    This research of a master's has as general objective to investigate the reception of the fairy tales Mamãe trouxe um lobo para casa! (2010) and A coleção de bruxas de meu pai (2010) from Rosa Amanda Strausz focusing on the ...
  • PIMENTEL, A. M. S.; http://lattes.cnpq.br/1437229560530704; PIMENTEL, Ana Margareth Steinmüller. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    Access to the Internet and to technology has grown over the years, and in digital culture the social interaction of a large part of the population, combined with the use of technological devices, is considered a new way ...
  • ALMEIDA, A. C. F.; http://lattes.cnpq.br/6665755655905370; TAVARES, Ana Cristina Falcão Almeida. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    In this research we investigate the historical constitution of writing from the representations that were made throughout the twentieth century in textbooks. We turn our attention to the role of the didactic manual as a ...
  • PRATA, A. S.; http://lattes.cnpq.br/3915142018959070; PRATA, Amanda da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
    Este estudio busca analizar la narrativa de la adaptación fílmica Donkey Xote (POZO, 2007), comparada a la narrativa del segundo volumen de la obra original, Don Quijote de la Mancha (CERVANTES, 2004), mediante la ...
  • BARBOSA, A. P.; http://lattes.cnpq.br/6941133964116224; BARBOSA, Alanne de Paula. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07-28)
    This dissertation proposes a reflection on the historical constitution of reading as an object of teaching in the discourse of Brazilian programs and textbooks throughout the twentieth century. In this process of ...
  • BOTÊLHO, D. D.; http://lattes.cnpq.br/5529314148686022; BOTÊLHO, Denilma Diniz. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07-28)
    The difficulties of Brazilian school education are well known in relation to the issues of recognition of read practices. The best support to eliminate this demand, the experience with the literary text, does not received ...
  • EGITO, G. A.; http://lattes.cnpq.br/5840566736310783; EGITO, Guilherme Arruda do. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-06-27)
    The study introduced in this dissertation inserts itself in the contemporary context of investigations about the impact of technologies changes on the daily practices of reading and of linguistic production, undertaken by ...
  • MARCELINO, J. G. C.; http://lattes.cnpq.br/7054592111212392; MARCELINO, João Gabriel Carvalho. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-24)
    In order to contribute to Translation Studies, the objective of this research is to analyze two specific characters – the Coconut and the Vendor -, in Hoje é dia de Maria, considering Intersemiotic Translation in the move ...
  • GALVÃO, V. K. G.; http://lattes.cnpq.br/7992521989027280; GALVÃO, Vanda Késsia Gomes. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-26)
    Based on the understanding that the refuge is a global and complex problem, one of the countries that has reached record shelter requests is Brazil, and several discourses affect the construction of the discursive place ...
  • MELO, N. N. T. A.; http://lattes.cnpq.br/0109582637845129; MELO, Nathalia Niely Tavares Alves de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-11)
    This study discusses about social representation and curriculum, which relies on the field of Applied Linguistics. Considering the importance of this topic for the comprehension of teaching practice, it starts from the ...
  • MIRANDA, D. A.; http://lattes.cnpq.br/3392141463309428; MIRANDA, Déborah Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-15)
  • Santos, J.S.M.; http://lattes.cnpq.br/9404328372537210; SANTOS, Juliane da Silva Messias. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-29)
    This research presents an investigation of the reception of poems by Sérgio Capparelli, in the classroom, with students of the 4th grade of Elementary School, from the experience with literary reading, using a methodological ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta