PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO: Recent submissions

  • BRITTO, F. T. A.; http://lattes.cnpq.br/4553352201106704; BRITTO, Flávia Thaís Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-06-28)
    The diverse forms of interactivity conferred on social networks have led to the proliferation of a variety of increasingly hybrid texts in their semioses. Many of them are the result of the (re)creation of the purposes and ...
  • COSTA, T. K. M.; http://lattes.cnpq.br/9221731829361266; COSTA, Thalyne Keila Menezes da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-05-16)
    In contemporary times, there is no way to exclude the teaching and learning process from the virtual environment. Opting for experiences that stimulate learning involves a paradigm shift, that of complexity, given the ...
  • AGUIAR, Girlaine Felisberto de Caldas; http://lattes.cnpq.br/1301144396500195; AGUIAR, Girlaine Felisberto de Caldas. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-16)
    The aim of this dissertation is to extend research into the genre course instruction of sign language teaching by investigating the application of sign language (L2) teaching methodology for hearing students, using the ...
  • BEZERRA, W. F. R.; http://lattes.cnpq.br/3167693634171090; BEZERRA, Wallas Ferdinando Ramos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-03)
    The purpose of this work is to analyse and interpret three short-stories in João Guimarães Rosa’s Primeiras Estórias, accentuating in each one of them essential aspects of language dynamism. Specifically, we shall emphasize ...
  • XAVIER, M. M.; http://lattes.cnpq.br/7230669265797896; XAVIER, Manassés Morais. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-12-14)
  • SANTOS, C. G.; http://lattes.cnpq.br/3805268064004770; SANTOS, Cícero Gabriel dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-12-16)
    The discussion we present in this dissertation aims to think about the relation between the theoretical and methodological perspective to the writing teaching in a LDP collection and its adaptations performed by Portuguese ...
  • FREITAS, F. I. O.; http://lattes.cnpq.br/7417325268907058; FREITAS, Fernanda Isabela Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-01)
  • GUIMARÃES, Zuleide Maria de Arruda Santiago; http://lattes.cnpq.br/9800858172207056; GUIMARÃES, Zuleide Maria de Arruda Santiago. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-04-24)
    The present work aims to explain reading situations in the communicative event involving tests prepared for readers who can see, in order to be read to the blind, having the former the purpose to convey the information ...
  • SILVA, Rosalva Dias da; http://lattes.cnpq.br/9723515450347713; SILVA, Rosalva Dias da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-08)
    In this research we have analysed three versions of a university extension project which was developed through a qualification course for deaf instructors. In this study, we have attempted to know what is done in order ...
  • RIBEIRO, Rebeca Rannieli Alves; http://lattes.cnpq.br/5287927553649970; RIBEIRO, Rebeca Rannieli Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-05)
    E-learning makes a higher number of people who do not have time to go to a formal school have access to continuous formation. In this context, the Mídias (MEC/SEED/DPCEAD) Course, favoring the continuous teaching formation ...
  • ARAÚJO, M. C.; http://lattes.cnpq.br/7389423812249321; ARAÚJO, Maria do Carmo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-04)
    The aim of this dissertation is to provide the results of an investigation on the social literacy practices of two persons who finished their high school in a program of EJA. They are effective employees of the Municipal ...
  • MELO, R. J.; http://lattes.cnpq.br/2175681469929483; MELO, Rafael José de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
    The aim of the research described here was to do an analysis Cinderella's intertextuality in the works Narizinho Arrebitado (1931) and Cara de Coruja (1931), by Monteiro Lobato; as well as to relate the intertext's ...
  • PRAXEDES, M. F. A.; http://lattes.cnpq.br/7688924003760475; PRAXEDES, Maria Fernandes de Andrade. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-02)
    This work aimed at analysing the receptiveness of first year high school students of a public school in Catolé do Rocha - PB to suspense stories written by Lygia Fagundes Telles. The analytical-descriptive methodology ...
  • MACIEL, S.D.S.; http://lattes.cnpq.br/3155122608456208; MACIEL, Severina Diosilene da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • ARAÚJO, R.P.A.; http://lattes.cnpq.br/8996628865026573; ARAÚJO, Rute Pereira Alves de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-06)
    La littérature d’enfance et de jeunesse porte encore le caractère obsolète de la tradition pédagogique et moralisante de son début, responsable par un grand nombre de débats dans le milieu académique où, à partir de la ...
  • PINTO, M. O.; http://lattes.cnpq.br/5971682622551739; PINTO, Márcia de Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-09)
    In this dissertation we studied the ironic perspective in Carlos Heitor Cony's chronicles. The analytical path was led as follows: the first chapter approaches the characteristics of chronicles, not only concerning ...
  • MEDEIROS, R.M.S.; http://lattes.cnpq.br/5079151409623156; MEDEIROS, Rosa Maria da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-07)
    The fact that grammar teaching is one of the main challenges to be faced by teachers who mind to give a functional meaning to the grammar study in schools roused us an interest to develop a research on this teaching as ...
  • SILVA, M. C.; http://lattes.cnpq.br/5243641218974103; SILVA, Marcelo Clemente. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
    This study aims at interfering on the literacy practices involved in planning and carrying out school seminars. By analyzing the didactic intervention results we intended to confirm or not some expectations in order to ...
  • SILVA, R.L.V.; SILVA, Rosa Lúcia Vieira da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-11)
    The knowledge produced in the ambit of scientific reference suffer transformations in the extent of the teaching. Understanding those transformations as a process that is established in several instances of (re) production ...
  • ARAÚJO, D. S.; http://lattes.cnpq.br/0794545116384436; ARAÚJO, Daniela da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-08)
    The following study has as a general goal the use of local songs as aestheticliterary initiation. On its development it is let in consideration that the child has had some previous contact with the poetry by local songs ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta