PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO: Recent submissions

  • MOURA, L. O. B. M.; http://lattes.cnpq.br/6582817917266112; MOURA, Lucielma de Oliveira Batista Magalhães de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07)
    The domain of the academic literacy has been widely recognized as insertion condition of undergraduate in production practices and socialization of knowledge in the academic world. Curriculum components devoted to the ...
  • SILVA, J. E.; http://lattes.cnpq.br/3758141059477625; SILVA, Jhuliane Evelyn da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07)
    This work presents the concern about the process of education of the English teacher, one of the responsible agents for the learning and development of the student as an agent and participatory citizen, as a critical agent ...
  • MACEDO, F. I. O.; MACEDO, Francy Izabelly de Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    The debate on the formation of readers is always accompanied by many questions about what kind of reader you want to form. Thinking about the training needs of literature readers in the exclusion environment, we have ...
  • FERREIRA, J. L.; http://lattes.cnpq.br/9385656394838920; FERREIRA, Jardiene Leandro. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-31)
    Portuguese language teacher at the beginning of her career: autonomy and adaptation in teaching activities. This research aims to investigate the work of a teacher at the start of the career in the context of the Youth and ...
  • COSTA, L. C.; http://lattes.cnpq.br/2837745068895198; COSTA, Laysa Cavalcante. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07)
    This paper presents proposed reading and reception of literary texts within the classroom. The research aimed to study the representation of women in poetry and prose Adelia Prado and reflect on the reception by the ...
  • SOUSA, I. G. S.; http://lattes.cnpq.br/6866141242671099; SOUSA, Isabelle Guedes da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-06)
    This dissertation deals with the didactization of theoretical and methodological approach to linguistic analysis in two parametrizadores documents: OCEM (BRAZIL, 2006) and RCEM-PB (PARAÍBA, 2007) through its pedagogical ...
  • MAIA, I. N. B.; http://lattes.cnpq.br/1750374652942243; MAIA, Iá Niani Belo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07)
    Between Terra Sonâmbula and Sleepwalking Land: the (im)possibilities of literary translation. The author of a literary work has influences from social practices consistent to the historical moment and the sociocultural ...
  • OLIVEIRA, G. S.; http://lattes.cnpq.br/7602985463269236; OLIVEIRA, Gabriela Santana de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-24)
    The reception of Sérgio de Castro Pinto's poetry in high school In this dissertation we reflected upon a reading experience with the work “O Cristal dos Verões” (2007) by Sergio de Castro Pinto, with high school students ...
  • BARROS, R. M.; http://lattes.cnpq.br/4498165951012966; BARROS, Renalle Meneses. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    There is a teacher on the network: the use of Facebook to work with language. Social network websites, socially consolidated as socio-interactive spaces, allow not only the effectiveness of interactive activities, but also ...
  • SILVEIRA, P. R. S.; http://lattes.cnpq.br/8952416848336339; SILVEIRA, Pollyana Rodrigues Soares da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    The research presented in this dissertation had as its general objective to investigate the genre Pedagogical Project, aiming to understand its collective feature given by the participation of those subjects implicated in ...
  • SANTOS, N. E. P.; http://lattes.cnpq.br/0705308395568913; SANTOS, Nyeberth Emanuel Pereira dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • OURIQUES, M. J. Q.; http://lattes.cnpq.br/3772243139972362; OURIQUES, Marta Jordanna Queiroz. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The reality on the progressive use of technology in various spheres of society has also reached the school context. This fact implies, necessarily, in a rethinking of the role of the teachers, emphasizing the requirements ...
  • FARIAS, M. N. R.; http://lattes.cnpq.br/2778503692271034; FARIAS, Mariana Nunes Ribeiro de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09-24)
    During decades the study of literature has been restricted to historiography, through the chronologic exposition of literary movements, their main characteristics and authors. However, this kind of teaching does not ...
  • FELICIANO, G. H . M.; http://lattes.cnpq.br/6079052757047144; FELICIANO, Glenda Hilnara Meira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014)
    The seminar is a formal oral event, placed into an evaluative literate practice, with welldefined steps and rhetorical units which conduct the exposure to reach one’s objective. For this reason, it involves interactions, ...
  • BARBOSA, F. K.. L. D.; http://lattes.cnpq.br/3662242058929178; BARBOSA, Flávia Karolina Lima Duarte. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    Technology has invaded the classroom and has brought along a multisemiotic mosaic represented by words, gestures, images, sounds, animations etc. That change in society demands schools to prepare the population for the ...
  • SILVA, E. A.; SILVA, Elisângela Araújo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-24)
    The present dissertation brings a reading suggestion for a Literature classroom with the first part of the work called Hoje é dia de Maria (2005), by Luiz Fernando de Carvalho and Carlos Alberto de Abreu. In this way, we ...
  • FERREIRA, E. C. A.; http://lattes.cnpq.br/8779305897814556; FERREIRA, Elisa Cristina Amorim. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    In this dissertation we understand the development of writing in a larger sense: the development of standard written language, not fully learned in basic education, and the development of specific features of academic ...
  • SILVA, B. R. C. V.; http://lattes.cnpq.br/5546959627627188; SILVA, Bruno Rafael Costa Venâncio da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-03)
  • SANTOS JÚNIOR, A. L.; http://lattes.cnpq.br/5400450929289559; SANTOS JÚNIOR, Arinélio Lacerda dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
  • ALMEIDA, A. B.; ALMEIDA, Aline Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This dissertation presents a literary reading activity related to performance and its encouragement in schools through the work Vidas secas, by Graciliano Ramos. The objective is to investigate the formation of the literary ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta