PÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINO: Recent submissions

  • MEDEIROS, H. E. A.; http://lattes.cnpq.br/4049342376955858; MEDEIROS, Hadoock Ezequiel Araújo de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    This research has as objective to analyze cordéis by Antonio Francisco, focusing the social critical and to carry out group reading sessions at Elementary schools with students in the first grade. During the experience ...
  • SANTOS, M. J.; http://lattes.cnpq.br/4243116581330472; SANTOS, Maria Jahynne dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-08-19)
    This paper presents a proposal of work with the reading with Manoel de Barros‟ poetry in a class room of the 3th year of the secondary school from a state public school in Santa Luzia- PB. By means of a literary experience ...
  • MARQUES, M. V. S.; http://lattes.cnpq.br/7372179109652366; MARQUES, Maria Valéria Siqueira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-06)
    The main objective of this research is to contribute to the development of instructional materials aligned to the Parâmetros Curriculares Nacionais de Língua Estrangeira (PCNLE), through a didactic sequence for the ...
  • CRUZ, M. N.; http://lattes.cnpq.br/8899209732208087; CRUZ, Magnólia de Negreiros. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03-28)
    Movies are constantly used as a method’s resource by teachers in their classes, however, they have been used only to fill in some moments of classes. One thing that must be investigated is how the use of movies in english ...
  • MELO, L. S. H.; http://lattes.cnpq.br/0724710855117862; MELO, Linaiara Santos Hermínio de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    In this thesis we aimed to describe and analyze aspects related to the methodology used for writing learning and on the agency of texts’ subject-producers. The theoretical framework, from interdisciplinary nature, is ...
  • ARAÚJO, K. S. M.; http://lattes.cnpq.br/4448404913248315; ARAÚJO, Kelly da Silva Melo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-12)
  • COSTA, K. F.; http://lattes.cnpq.br/3646326303938978; COSTA, Kleber Ferreira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    The question about the content of textbooks and their social function by the state curriculum proposals has become a frequent point of discussion between Government Departments of Education, publishers and teachers. ...
  • ANDRADE, J. P. S.; http://lattes.cnpq.br/4503482818859115; ANDRADE, João Paulo dos Santos de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-04)
    This dissertation has, as its object of study, activities of retextualization underlying the writing of genre discourse, more specifically, the strategies that are the responses produced by subjects enrolled in a master's ...
  • MELO, J. F.; http://lattes.cnpq.br/3184398349624127; MELO, Jussara Ferreira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    This work’s objective is to present some notes about literary reading at school and then to describe and analyse important aspects regargind reading literary texts on a public high school classroom located in Campina ...
  • LIMA, J. W. B.; http://lattes.cnpq.br/6759916018152369; LIMA, José Weslley Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-04)
  • BESERRA, I. A. S.; http://lattes.cnpq.br/5343106048636267; BESERRA, Isolda Alexandrina Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • REIS, E. S.; REIS, Elaine da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    This study aims to investigate the constitution of woman figure in forró lyrics and the reading of normalists regarding these songs. Therefore, the study was based on the theoretical perspective of reading presented by ...
  • ROSAS, P. S.; http://lattes.cnpq.br/1462403196054247; ROSAS, Patrícia Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-11)
    In this dissertation, I present a study on teaching-learning of writing in a correction program flow from a proposed pedagogic intervention. Research objectives were (i) analyze (s) the conceptions of writing and ...
  • LIRA, D. M.; http://lattes.cnpq.br/8810180824958697; LIRA, Dayena Medeiros. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    The study of linguistic units in Brazil has been marked by profound changes since the 1980‘s when, in academic studies, grammar tradition was gradually being substituted for a description and reflection on the language ...
  • FARIAS, C. J. G.; http://lattes.cnpq.br/3440086037693410; FARIAS, Claudia Janaina Galdino. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    It is mainly from the 1990s of the twentieth century that the field of studies of Teacher Education reaches higher profile in Brazil, which is perceived in theoretical publications, official documents and initiatives of ...
  • SOUZA, C. R. R.; http://lattes.cnpq.br/9280186031588940; SOUZA, Clara Regina Rodrigues de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The rhetoric organization of monographs is writing from the consideration and resumption of research issues, placed in the introduction. Based on this observation, this dissertation provides a study of retextualization ...
  • CORREIA NETO, L. D.; http://lattes.cnpq.br/0671079079902869; CORREIA NETO, Lino Dias. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • ASSIS, L.G.; http://lattes.cnpq.br/2978922282454158; ASSIS, Lorena Guimarães. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The society has daily experienced ever faster access to information and the consequent expansion of the communication possibilities to literacy practices enabled by technology. The school, as the main literacy agency, ...
  • DINIZ, V. S. F.; DINIZ, Virgínia de Souza Falcão. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-08)
    The present ethnographic and bibliographic qualitative research (ANDRÉ, 2003; BORTONI – RICARDO, 2008; GIL, 2010) has the following specific objectives: (1) to identify what learning strategies are implicit in the listening ...
  • CALDAS, V. M.; CALDAS, Viviane Moraes de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta