DSpace/Manakin Repository

Navegação Especialização em Ensino de Ciências da Natureza e Matemática para a Convivência com o Semiárido. por título

Navegação Especialização em Ensino de Ciências da Natureza e Matemática para a Convivência com o Semiárido. por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • SILVA, M. V. de F.; SILVA, Maria Vania de Freitas. (BrasilCentro de Desenvolvimento Sustentável do Semiárido - CDSAUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-03-22)
    The world is in constant transformation, as well as education and teaching. This way, considering the educational context it is needed to establish correlations between didactic materials, creativity and educational goals. ...
  • SILVA, G. C.; SILVA, Gessika Campos da. (BrasilCentro de Desenvolvimento Sustentável do Semiárido - CDSAUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-06-06)
    The present text is a result of the research originally carried out in the Specialization Course in Natural Sciences and Mathematics of the Center for Sustainable Development of the Semi-Arid of the UFCG, with the objective ...
  • MELO, C. L.; http://lattes.cnpq.br/9078039563942605; MELO, Claudia Lima de. (BrasilCentro de Desenvolvimento Sustentável do Semiárido - CDSAUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-04-30)
    This work is the result of research conducted with students Undergraduate Degree in Field Education and Specialization in Mathematics and Sciences to coexist with the Semiarid of the Federal University of Campina Grande, ...
  • RODRIGUES, I. G.; RODRIGUES, Ivone Gomes. (BrasilCentro de Desenvolvimento Sustentável do Semiárido - CDSAUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-04-20)
    This research has as main objective to analyze the perceptions of the teacher who teaches mathematics, about aspects of the process of internal didactic transposition carried out around the knowledge of the equations of ...
  • ROCHA, P. F.; ROCHA, Patrícia Ferreira. (BrasilCentro de Desenvolvimento Sustentável do Semiárido - CDSAUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-08)
    The present work had as main focus to discuss aspects about the teaching of measures of centrality, content that is inserted within statistics, which is a branch of mathematics that uses data collection as a method for ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta