PÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE – PROFLETRAS (UFRN): Recent submissions

  • OLIVEIRA, A. M.; http://lattes.cnpq.br/2084775281589013; OLIVEIRA, Amauri Morais. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-04-18)
    Esta investigación tiene como tema las actividades de lectura de los libros didácticos, que involucran a los géneros de formas simples mito y fábula. Objetiva, de forma general, el análisis de propuestas ...
  • ABRANTES, S. M. L. S.; http://lattes.cnpq.br/9451286366579227; ABRANTES, Sandra Mara de Lima Silva. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018)
    The modality of the EJA (Youth and Adult Education) has particularities in relation to the regular education of basic education. It has been a challenge to make the learner effective in comprehension and textual ...
  • FEITOSA, Wilka Morais. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This research aims to investigate the practice of literature teaching in public schools, especially in elementary school II, from the perspective of Reception Aesthetic Theory in Hans Robert Jauss that ...
  • DIAS, J. N. M.; http://lattes.cnpq.br/2988605502101496; DIAS, Jader Nobre Macedo. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-02-24)
    The Portuguese Language Book (LDLP) has a strong presence in the classroom and most of the time acts as the great center of activities and contents developed in the classroom. Based on this finding, we seek to understand ...
  • RODRIGUES, A. M.; http://lattes.cnpq.br/3846434216280454; RODRIGUES, Adna Maria. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    This paper has envisioned understanding the importance of reading as a socio- cognitive skill in the training of students of the final series of the Fundamental Education I and II in two ...
  • LIMA JÚNIOR, L. S.; http://lattes.cnpq.br/3118087026280455; LIMA JÚNIOR, Luiz de Sousa (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018)
    The development of the habit of reading is of paramount importance in the life of the student, being a fundamental piece for the construction of critical beings and attentive to the process of globalization and pertinent ...
  • BARROS, Adriana Nunes de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-06-28)
    In the school context, the textbook contains an important contribution for the students’ learning. In many cases, it is the single supportthat makes the student to have the contact with many textual genres. Even knowing ...
  • LOBO, Irinedes Alves de Araújo. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-06-29)
    This dissertation deals with studies that emphasize the importance of initial and continuing teacher training, with focus on Portuguese Language. In general, we aim to present suggestions for the elaboration of a ...
  • NASCIMENTO, É. M.; http://lattes.cnpq.br/4919315498124839; NASCIMENTO, Élida Maria do. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-28)
    This paper reflects on the presence of African Portuguese Language Literature in Elementary School and elaborates a proposal of intervention directed to teachers who work at this level of education from a training course. ...
  • COSTA, T. S.; http://lattes.cnpq.br/3138295389667460; COSTA, Tiago Silva da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-08-30)
    Grammar teaching continues to be a daily challenge for teachers. With this, there are many uncertainties for these professors about the effectiveness of this discipline in the linguistic development of their apprentices. ...
  • NÓBREGA, Mônica Leite.; http://lattes.cnpq.br/8121057709038993; NÓBREGA, Mônica Leite da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018)
    There are many publications in the educational context that deal with the teaching of literature. They show a challenge and, therefore, a concern of many teachers: the formation of literary readers. In this perspective, ...
  • SILVA NETO, Francisca Faustino da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-22)
    The present work sought to reaffirm the importance of the formation of literary readers in Elementary School II, considering the reduced space and the devaluation of literature in this segment. The study undertaken here ...
  • DANTAS, Doneves Fernandes. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-22)
    The significant increase in crime and the level of imprisonment of the Brazilian penal system has led scholars, the government and civil society to reflect on strategies that reverse this extremely fragile situation. ...
  • SILVA, Otoniel Inácio da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-28)
    The human beings have a innate capacity of communicate themselves and organize their communicative actions among their pairs, which allow us to say that the practices of orality are frequently used in classroom and they ...
  • BRITO, I. G.; http://lattes.cnpq.br/5351219813890609; BRITO, Ivaneide Gonçalves de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-26)
    The present research consists of describing and presenting reflections around the production process of the written text by the student, identifying possible aspects that contribute to insufficient practices with the school ...
  • ARAÚJO, R. C.; http://lattes.cnpq.br/6552053173623378; ARAÚJO, Raqueline Chaves de (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-02)
    En pleno siglo XXI, surgen en el universo de la educación brasileña preocupaciones con la adquisición de la lectura y de la escritura de los alumnos que están en los años finales de la Enseñanza Fundamental, ya que hacía ...
  • SANTOS, Danielle Maria Vieira dos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-21)
    Reading proficiency is one of the great goals to be achieved by teachers of our time. Regarding to textual comprehension, Brazilian students are at a level far below that projected by national and international performance ...
  • BARBOSA, Antônia Alexandre. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-22)
    Much has been problematized about the challenges of teaching Portuguese, especially those aspects related to the written production of students, because the written form of the language is extremely important for life in ...
  • PARNAÍBA, J. Q.; http://lattes.cnpq.br/8942572215464166; PARNAIBA, José Quaresma. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-22)
    The present dissertation developed a proposal for the literary reading in the classroom, with classes of the 9th grade of elementary school, as a means for the promotion of literary literacy and, consequently, the formation ...
  • SOUZA, L. K. S.; http://lattes.cnpq.br/8715229447627569; SOUZA, Leila Kaline Silva de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-02-28)
    Offering a teaching that provides to the students the reconnaissance, reading, comprehension and writing of texts belonging to the different genres is the function of the school. From that point of view, the development ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta