PÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE – PROFLETRAS (UFRN): Recent submissions

  • SOUZA, Janaína dos Santos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-07)
    The goal of this dissertation is to promote reflection on the production of texts in the classroom. She brings in his belly, the sociointeracionista approach that can help both teachers as students better understand the ...
  • NUNES, Shirley Monteiro Campos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    Este trabajo tiene como objetivo general analisar el nivel de competencia lector de los alunos del 8º A y B, regular de la Escuela Primaria de Enseñanza Fundamental Manoel Nunes Trindade, a partir de viviendas de estrategias ...
  • ALVES, M. A. L.; http://lattes.cnpq.br/2134847776727911; ALVES, Maria Adriana Leite. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    Popular literatura tan rica en cultura, el conocimiento y el conocimiento ha sido difundida a través de las generaciones. Tal campo del conocimiento hace comunión con la sociolingüística, ya que se refieren a la lengua ...
  • MENDES, T. P.; http://lattes.cnpq.br/0295964094310727; MENDES, Tathiane Pereira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-22)
    The acquisition development and language processing are conditions more effectively nurture the teaching and learning of the deaf students. These students generally communicate through the Brazilian Sign Language (Libras), ...
  • SILVA, Pedro Alves da.; http://lattes.cnpq.br/0415492914842612; SILVA, Pedro Alves da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    The present work, entitled "textual production in fundamental teaching: for the right to word," seeks to reflect expose and / or evidence writing as relevant social practice, as well as ascertain the problems surrounding ...
  • SILVA, M. C.; http://lattes.cnpq.br/0203240977963075; SILVA, Mercia Cavalcanti da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-22)
    The present work is a study on the teaching practice of two teachers who work in the 6th grade of elementary school II in public schools, at the municipal and state network, located in the city of Bonito de Santa Fé-PB. ...
  • FELIX, T. M. D.; http://lattes.cnpq.br/9336375802096038; FELIX, Tânia Maria Dias. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    Considering the radio not only as an important means of mass communication for disseminating information and media, but also as a favorable radio media to use in the study, analysis and linguistic production of oral ...
  • MÉLO, I. M.; http://lattes.cnpq.br/3737110987438227; MÉLO, Iraneide Maria de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-11-24)
    This paper presents a theoretical approach to variacionismo the Brazilian Portuguese (PB), and stigmatized social variants, with emphasis on the Northeast Regional, as well as a discussion regarding the role of the new ...
  • ROCHA, W. D.; http://lattes.cnpq.br/1429400517385610; ROCHA, Wagner David. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-03)
    This thesis deals with the theme of literary literacy through critical reading of popular poetry Patativa do Assaré in the classroom. The hypothesis developed here is that the literature of twine is understood as a ludic ...
  • OLIVEIRA, M. K. V.; http://lattes.cnpq.br/8725428594142582; OLIVEIRA, Maria Kyonara Vieira de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This dissertation is a result of a need that has been identified concerning the teaching of literature in the classroom, and it is a contribution of the researcher that has developed it, as a teacher of Portuguese, ...
  • ASSIS, M. S.; http://lattes.cnpq.br/6528339554630931; ASSIS, Marcicleide de Sousa. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    This present paper studies the News practices and writing and Reading ways emerging in the context of the cyberspace, of the digital technology and of the media genre, seeking to think over the implications of this news ...
  • OLIVEIRA, R. A. A.; http://lattes.cnpq.br/9973069465064736; OLIVEIRA, Rosineide Alves de Almeida. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-17)
    This research, exploratory, qualitative and applied nature, aimed to diagnose learning difficulties in students from 9th grade text productions of a state school of Pernambuco. From the diagnosis, we propose an intervention ...
  • PINTO, Z. P. S.; http://lattes.cnpq.br/3357565341874407; PINTO, Zuleide Pereira dos Santos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-22)
    The present work presents results of a research developed with four literacy teachers from the municipality of Boa Ventura - PB, who work in the pact for literacy of the right age (PNAIC). The purpose of this study is to ...
  • MARINHO, M. S. F.; http://lattes.cnpq.br/6420183280581611; MARINHO, Maria do Socorro Ferreira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This research presents an investigation into the work with writing in school, under the view of the use of practices of social literacy, which advocates the need to consider culture, prior knowledge and values of students ...
  • NUNES, M. R.; http://lattes.cnpq.br/6838579462226411; NUNES, Maria dos Remérios. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This thesis of the Professional Master in Letters aims to build an additional module, with retextualization activities with the genres music and short story, from the viewpoint of social literacy, in order to develop in ...
  • SILVA, M. S. J.; http://lattes.cnpq.br/7945878416085224; SILVA, Maria Suellen Juca da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-11)
    The difficulties to practice reading and writing in school are usually associated with the methodologies suggested to the teacher, specifically in the Portuguese Language classes of Elementary School II. Given this fact, ...
  • BRASIL, Claudeanio Gomes. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-17)
    El estudio sobre la ortografía utilizado por los estudiantes en la red social Facebook es el foco de esta tesis doctoral, por lo tanto el resultado contribuye a estudios lingüísticos y ofrece muchos maestros un mejor ...
  • http://lattes.cnpq.br/2688769552299435; SANTOS, Paula Perin dos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-01-26)
    Este estudio tiene como objetivo presentar una propuesta de recuerdos literarios género taller de producción. El objetivo es describir la aplicación de esta propuesta, que se celebró en 2014, con un grupo de estudiantes ...
  • http://lattes.cnpq.br/7486218904075931; LARSEN, Cícera Leandra Moura. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-30)
    Theories of oriented genres to social practices are one among many approaches to teaching strategies that effectively promotes the appropriate level of proficiency learners in Portuguese, as they tend to mobilize the ...
  • RODRIGUES, Erik Viana Carlos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-12-02)
    En nuestro país, Brasil, Ya hace algún tiempo que la enseñanza de la oralidad es prevista por los documentos oficiales que dirigen, entre otras, la práctica pedagógica de la disciplina Lengua Portuguesa. Sin embargo, y ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta