PÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE – PROFLETRAS (UFRN): Recent submissions

  • RIBEIRO, E. N.; http://lattes.cnpq.br/2083685020903332; RIBEIRO, Esdras do Nascimento. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This study has to discuss children's literature teaching from the perspective of literary literacy, in order to contribute to the development and / or reformulation of pedagogical practices in support of the formation ...
  • FERREIRA, M. V. M. A.; http://lattes.cnpq.br/3155658178445330; FERREIRA, Maria Vanda Medeiros de Araújo. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    La comprensión de la lectura como un proceso mediado, orientado, impulsado, que involucra aspectos cognitivos que necesitan ser realizado para la formación del lector, y consciente del papel asignado y asumido por la ...
  • SOUSA, Rosimere Martins de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
    This work seeks to reflect on reading from a discursive perspective. It analyzes the construction of meanings from the adoption of the fable genre, considering it as a starting point for the mediation of reading in the ...
  • SANTOS, M. E. M. D.; http://lattes.cnpq.br/0992328945317772; SANTOS, Maria Edineuma Martins Dantas dos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-02-24)
    The main objective of this research is to propose strategies of reading and textual analysis that will contribute to the promotion of multiletration in the 8th year of elementary school, starting from a work oriented to ...
  • SARMENTO, F. C.; http://lattes.cnpq.br/5997391150457670; SARMENTO, Francivania Casimiro. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This dissertation deals with the imaginary formations of students of the 6th grade of elementary school II, a public school in the city of Marizópolis, compared to subjects "Northeast" and "homosexual" covered in the ...
  • CÉZAR, K. S. T.; http://lattes.cnpq.br/4435666625454866; CÉZAR, Kátia Soraya Teixeira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-30)
    This research, exploratory, descriptive and applied, aimed to observe and evaluate the reading competence of students of the Police College High School Military Alfredo Viana. From the conceptions of ...
  • COSTA, F. C. S.; http://lattes.cnpq.br/5605893865012523; COSTA, Francisco das Chagas Souza. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    La literatura es inherente a la vida humana en la medida en que ninguna persona que no haya experimentado una relación con el mundo imaginario. Incluso en ausencia de la escritura, las leyendas y los mitos ...
  • LINS, R. M.; http://lattes.cnpq.br/0007720995984934; LINS, Rogenia Maciel. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-17)
    This scientific work aims to present some reflections on the reading and writing processes with a focus on textual production carried out in the classroom, taking into consideration the work with genres as ...
  • SILVA, F. A. R.; http://lattes.cnpq.br/5995078185869525; SILVA, Fátima Aparecida Ribeiro da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCG, 2015-08-31)
    This research has the objective of analyzing the convergent and divergent aspects of continuing education offered by the Gestar Project and the teacher's practice in reading skills mediation in two state schools in Juazeiro ...
  • SOUSA, M. R.; http://lattes.cnpq.br/5540039753667039; SOUSA, Maria Ribeiro de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
    The reading is the half more important for acquisition of knowledges. It is the basic instrument for all the educational system, therefore it is essential to the pedagogical activity. For so much, it does ...
  • SANTOS, E. F.; http://lattes.cnpq.br/3633583113672621; SANTOS, Eliana Ferreira dos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This dissertation presents a discussion about the space and the treatment offered to the oral and written genres in the classroom. It is necessary to work more focused on the study of textual genres for elementary school ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta