DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • MARQUES, L. G. L.; http://lattes.cnpq.br/7340470098086592; MARQUES, Larissa Gabrielle Lucena. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-11)
    This study aims to focus on the notion of Didactic Sequence as an instrument of teaching activities. This notion is based on the framework of the Socio-discursive Interactionism (SDI), by Dolz, Noverraz e Schneuwly (2004, ...
  • PRAXEDES, M. F. A.; http://lattes.cnpq.br/7688924003760475; PRAXEDES, Maria Fernandes de Andrade. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-02)
    This work aimed at analysing the receptiveness of first year high school students of a public school in Catolé do Rocha - PB to suspense stories written by Lygia Fagundes Telles. The analytical-descriptive methodology ...
  • PEREIRA, E. S. F.; EMMANUELLE, S. F. P.; http://lattes.cnpq.br/8522464152123902; PEREIRA, Emmanuelle Silva Freire. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-02-24)
    In this research, we reflect about the importance of children's poetry in the sensitive formation of readers, on the limits of the way children's poems are approached in textbooks for the sixth year of elementary school, ...
  • SOUZA, C. S.; http://lattes.cnpq.br/5813372351866286; SOUZA, Claudenice da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-07-27)
    This research relates an experience with literary reading in classroom working with poems whose main theme is the rain. It made use of a corpus of forty, which constitute an anthology with texts written by poets and ...
  • BEZERRA, M. G.; http://lattes.cnpq.br/8078962043895005; BEZERRA, Morgana Guedes. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-11-16)
    Dance is permeated by meanings originating from hegemonic discourses that build territorialities and set boundaries, especially regarding relations of race, gender, sexuality and social class. Thus, it writes itself as a ...
  • SANTOS, N. E. P.; http://lattes.cnpq.br/0705308395568913; SANTOS, Nyeberth Emanuel Pereira dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • SILVA, J. A.; http://lattes.cnpq.br/4183081547615247; SILVA, Jacklaine de Almeida. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-05)
    Inside of Graciliano Ramos' works, he is considered an author with complex texts also not available to the public in general, the literary critic has been approached on his infantile characters separately, hindering his ...
  • SANTOS, R. P.; http://lattes.cnpq.br/5763846407051071; SANTOS, Roseana Palmeira dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-06-19)
    This research is focused on promotion of reading the classics of literature on school through the adaptation in string. The proposal carried out was verifying the reception of the novel “A Viuvinha”, by José de Alencar and ...
  • CARVALHO, M. P.; http://lattes.cnpq.br/9076503576867603; PEIXOTO, Mayara Carvalho. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-07-24)
    This dissertation aims to collaborate with the studies on reading and didactic transposition, analyzing the didatization of this object of knowledge in a curriculum that will guide public and private schools throughout the ...
  • http://lattes.cnpq.br/5294285294502047; LIVRAMENTO, Kátia Bezerra do. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-09-17)
  • ALMEIDA, A. C. F.; http://lattes.cnpq.br/6665755655905370; TAVARES, Ana Cristina Falcão Almeida. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    In this research we investigate the historical constitution of writing from the representations that were made throughout the twentieth century in textbooks. We turn our attention to the role of the didactic manual as a ...
  • BARBOSA, A. P.; http://lattes.cnpq.br/6941133964116224; BARBOSA, Alanne de Paula. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07-28)
    This dissertation proposes a reflection on the historical constitution of reading as an object of teaching in the discourse of Brazilian programs and textbooks throughout the twentieth century. In this process of ...
  • COSTA, R. K. A.; http://lattes.cnpq.br/7092567333468032; COSTA, Rhayssa Késsia Alves da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-08)
    With the emergence and growth of Internet, we have seen that environments in this mean have been providing a variety of opportunities for access to various contents and information through websites, blogs, video lessons, ...
  • SILVA, V. L. P.; http://lattes.cnpq.br/6489861031623591; SILVA, Vanessa Luciene Pereira da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-07-11)
    The advent of technological resources and their insertion in the different social contexts constitute the emergent digital era. In the same way that we see changes due to the arrival of communication technologies in the ...
  • NASCIMENTO, V. L.; http://lattes.cnpq.br/3538708971307782; NASCIMENTO, Verônica Lucena do. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-07-25)
    Considering that the poetry of Augusto dos Anjos has resisted time and caused enchantment and estrangement to many readers, by the world view and stylistic resources that constitute the work I and other poems, we wondered ...
  • SANTOS, M. J.; http://lattes.cnpq.br/4243116581330472; SANTOS, Maria Jahynne dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-08-19)
    This paper presents a proposal of work with the reading with Manoel de Barros‟ poetry in a class room of the 3th year of the secondary school from a state public school in Santa Luzia- PB. By means of a literary experience ...
  • SERIKAWA, R. F.; http://lattes.cnpq.br/7202145236846956; SERIKAWA, Rozânia Ferreira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022)
    The dialogue between literary reading and teaching is configured as a necessity in the training of education professionals. Because it is such a strong representation of human groups, literature needs to have an underlined ...
  • LIRA, J. C. J.; http://lattes.cnpq.br/4277604141048945; LIRA, Janaína da Conceição Jerônimo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008)
    This research has the aim to investigate the cheap pamphlets reception, which pass through the humor bias, among children and young people who live in Cidades block, Campina Grande, PB. To such experience we used some ...
  • CÂNDIDO, J. M. O.; http://lattes.cnpq.br/7638319228510854; CÂNDIDO, Jucileide Maria Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-09-20)
    Surrounded by digital culture, society no longer finds space to ignore it, neither the school that is configured as a laboratory for social implications solved via digital material. Based on this fact, this research turns ...
  • SILVA, M. D. P.; SILVA, MARIA DNALDA PEREIRA DA.; http://lattes.cnpq.br/4491488102086195; SILVA, Maria Dnalda Pereira da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-09-21)
    This dissertation highlights the relationship between digital culture, Portuguese language and youth, based on what the National Common Curricular Base (BNCC) for High School (MS) proposes. We consider the concept of ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta