DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • COSTA, C. A.; http://lattes.cnpq.br/4105007353227872; COSTA, Clarissa Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-04)
    In the scenario of the brazilian education, it is notable the concern of scientists and society regarding the performance of Brazilian students in public schools. Researches of evaluation systems, such as Inep, Pisa, ...
  • COSTA, R. G.; http://lattes.cnpq.br/7874181509304069; LACET, Raiana Gomes da Costa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    The technologies are constantly associated with our daily life and the emergence of Web 2.0 has promoted changes in the current times. Thus, in the twenty-first century, human actions are even more conditioned to this ...
  • BEZERRA, S. N. C.; http://lattes.cnpq.br/7872659275141741; BEZERRA, Symone Nayara Calixto. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-03)
    Les objectis de cette recherche, qui a comme thème les savoirs mobilisés par des professeurs et des élèves pendant le processus de re-écriture textuelle, sont (1) contribuer à la rélexion sur les pratiques de l’orientation ...
  • FELICIANO, G. H . M.; http://lattes.cnpq.br/6079052757047144; FELICIANO, Glenda Hilnara Meira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014)
    The seminar is a formal oral event, placed into an evaluative literate practice, with welldefined steps and rhetorical units which conduct the exposure to reach one’s objective. For this reason, it involves interactions, ...
  • MIRANDA, D. A.; http://lattes.cnpq.br/3392141463309428; MIRANDA, Déborah Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-07-15)
  • LIMA, J. A. S.; http://lattes.cnpq.br/0489363567602388; LIMA, José Augusto Soares. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    The approval of Law 10.639 / 03-MEC, makes it mandatory the teaching of history and African-Brazilian and African culture in all public and private schools, from elementary school through high school. ...
  • COSTA, A. M. B.; http://lattes.cnpq.br/2727979932114915; COSTA, Anilaury Maria Batista da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-02-24)
    This work aims to analyze the discourses of strength and vulnerability in fragments of characters' narratives from the TV series How to get away with murder, to comprehend the construction of the controlling image “strong ...
  • SILVA, A. M. E.; http://lattes.cnpq.br/8502996319488013; SILVA, Ananília Meire Estevão da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The school environment has always been considered an enabling environment and interdisciplinary for work of formation of autonomous, critical and participatory citizens. In this environment, literature is relevant element ...
  • http://lattes.cnpq.br/4422974846407940; JORGE, Ana Beatriz Miranda. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-07-30)
    Teacher education proposes a set of theoretical and practical aspects that influence the teacher's practice. When it comes to professionalizing foreign language (FL) teachers, we have two professionalizing-academic contexts ...
  • ASSIS, L.G.; http://lattes.cnpq.br/2978922282454158; ASSIS, Lorena Guimarães. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The society has daily experienced ever faster access to information and the consequent expansion of the communication possibilities to literacy practices enabled by technology. The school, as the main literacy agency, ...
  • BARROS, R. M.; http://lattes.cnpq.br/4498165951012966; BARROS, Renalle Meneses. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    There is a teacher on the network: the use of Facebook to work with language. Social network websites, socially consolidated as socio-interactive spaces, allow not only the effectiveness of interactive activities, but also ...
  • VIDAL, T. C.; http://lattes.cnpq.br/6211830578685790; VIDAL, Thalyta Costa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    In this research we performed and reported an experiment on reading the dramatic text O casamento suspeitoso by Ariano Suassuna and the booklet Vida e testamento de Cancão de Fogo, in a high school senior class of a public ...
  • BESERRA, I. A. S.; http://lattes.cnpq.br/5343106048636267; BESERRA, Isolda Alexandrina Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • QUEIROZ, Z. M.; http://lattes.cnpq.br/4564403977289811; QUEIROZ, Zósimo Mota. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-08-31)
    Considering the historical path of the Cariri in Crato-CE from the installation of the Miranda’s Mission to the present day, our general objective is to understand the discursive constitution of the Cariri identity from ...
  • MOURA, L. O. B. M.; http://lattes.cnpq.br/6582817917266112; MOURA, Lucielma de Oliveira Batista Magalhães de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07)
    The domain of the academic literacy has been widely recognized as insertion condition of undergraduate in production practices and socialization of knowledge in the academic world. Curriculum components devoted to the ...
  • SOUSA, A. S.; http://lattes.cnpq.br/5387144451153517; SOUSA, Adna dos Santos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-08-18)
    Teaching work is guided by tasks and prescriptions that are often defined by planners, that is, by an institutional hierarchy (AMIGUES, 2004). Thus, programs and projects, for example, can be determined by third parties. ...
  • SÁTIRO, N. L. Q.; http://lattes.cnpq.br/6949245009859699; SÁTIRO, Nathalia Leite de Queiroz. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    Nuances of the translation act in film and TV series subtitles is a relevant theme for scientific investigation, and the TV series Glee features relevant aspects with respect to the translation of idioms. ...
  • CALDAS, V. M.; CALDAS, Viviane Moraes de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • LIMA, M.S.A.; http://lattes.cnpq.br/2875136323254940; LIMA, Magna Simone Albuquerque de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-02)
    In this study, we investigate the working of lexical-grammatical category of transitivity to build opinion in texts produced by elementary school students of a public school in Campina Grande, in order to suggest treatment ...
  • RODRIGUES, R. R.; http://lattes.cnpq.br/2432525928762919; RODRIGUES, Renalle Ramos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    The use of textual genres in teaching practices has become an effective alternative for didactic work and its approximation with the reality of students, in this case of students who at all times read and distribute catalogs ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta