DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • SILVA, A. M. E.; http://lattes.cnpq.br/8502996319488013; SILVA, Ananília Meire Estevão da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The school environment has always been considered an enabling environment and interdisciplinary for work of formation of autonomous, critical and participatory citizens. In this environment, literature is relevant element ...
  • http://lattes.cnpq.br/4422974846407940; JORGE, Ana Beatriz Miranda. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-07-30)
    Teacher education proposes a set of theoretical and practical aspects that influence the teacher's practice. When it comes to professionalizing foreign language (FL) teachers, we have two professionalizing-academic contexts ...
  • ASSIS, L.G.; http://lattes.cnpq.br/2978922282454158; ASSIS, Lorena Guimarães. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The society has daily experienced ever faster access to information and the consequent expansion of the communication possibilities to literacy practices enabled by technology. The school, as the main literacy agency, ...
  • BARROS, R. M.; http://lattes.cnpq.br/4498165951012966; BARROS, Renalle Meneses. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    There is a teacher on the network: the use of Facebook to work with language. Social network websites, socially consolidated as socio-interactive spaces, allow not only the effectiveness of interactive activities, but also ...
  • VIDAL, T. C.; http://lattes.cnpq.br/6211830578685790; VIDAL, Thalyta Costa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    In this research we performed and reported an experiment on reading the dramatic text O casamento suspeitoso by Ariano Suassuna and the booklet Vida e testamento de Cancão de Fogo, in a high school senior class of a public ...
  • BESERRA, I. A. S.; http://lattes.cnpq.br/5343106048636267; BESERRA, Isolda Alexandrina Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • QUEIROZ, Z. M.; http://lattes.cnpq.br/4564403977289811; QUEIROZ, Zósimo Mota. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-08-31)
    Considering the historical path of the Cariri in Crato-CE from the installation of the Miranda’s Mission to the present day, our general objective is to understand the discursive constitution of the Cariri identity from ...
  • MOURA, L. O. B. M.; http://lattes.cnpq.br/6582817917266112; MOURA, Lucielma de Oliveira Batista Magalhães de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07)
    The domain of the academic literacy has been widely recognized as insertion condition of undergraduate in production practices and socialization of knowledge in the academic world. Curriculum components devoted to the ...
  • SOUSA, A. S.; http://lattes.cnpq.br/5387144451153517; SOUSA, Adna dos Santos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-08-18)
    Teaching work is guided by tasks and prescriptions that are often defined by planners, that is, by an institutional hierarchy (AMIGUES, 2004). Thus, programs and projects, for example, can be determined by third parties. ...
  • SÁTIRO, N. L. Q.; http://lattes.cnpq.br/6949245009859699; SÁTIRO, Nathalia Leite de Queiroz. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    Nuances of the translation act in film and TV series subtitles is a relevant theme for scientific investigation, and the TV series Glee features relevant aspects with respect to the translation of idioms. ...
  • CALDAS, V. M.; CALDAS, Viviane Moraes de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • LIMA, M.S.A.; http://lattes.cnpq.br/2875136323254940; LIMA, Magna Simone Albuquerque de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-02)
    In this study, we investigate the working of lexical-grammatical category of transitivity to build opinion in texts produced by elementary school students of a public school in Campina Grande, in order to suggest treatment ...
  • RODRIGUES, R. R.; http://lattes.cnpq.br/2432525928762919; RODRIGUES, Renalle Ramos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    The use of textual genres in teaching practices has become an effective alternative for didactic work and its approximation with the reality of students, in this case of students who at all times read and distribute catalogs ...
  • PEREIRA, C. S.; http://lattes.cnpq.br/0725700701756955; PEREIRA, Camila dos Santos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    In postmodernity, the presence of Information and Communication Technologies (ICT), in various spheres of society, generate new ways of producing and consuming knowledge, to relate to other, to read and write. ...
  • PATRIOTA, L.M.; http://lattes.cnpq.br/0206758132708524; PATRIOTA, Luciene Maria. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-07)
    From the conception of language as interaction, jointly realizations in specific contexts and defined objects, this study has as main objective to analyse the conceptions of language and slang of teachers from the high ...
  • http://lattes.cnpq.br/3512717392814627; LUCENA, Leandro Santos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02-11)
    The teaching of Linguistic Variation (VL), as curricular content materializes in an important instrument for the understanding of how the language manifests itself, a set of varieties that show the essence of the nature ...
  • CAMÊLO, Á. M. A.; http://lattes.cnpq.br/6843606575277435; CAMÊLO, Ákyla Mayara Araújo. Á. M. A. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-05-20)
    Esta dissertação objetiva discutir as potencialidades da leitura de três contos afro-colombianos da obra Vean vé, mis nanas negras (2001), da escritora Amalia Lú Posso Figueroa, para a formação de leitores literários do ...
  • BRITTO, F. T. A.; http://lattes.cnpq.br/4553352201106704; BRITTO, Flávia Thaís Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-06-28)
    The diverse forms of interactivity conferred on social networks have led to the proliferation of a variety of increasingly hybrid texts in their semioses. Many of them are the result of the (re)creation of the purposes and ...
  • Araújo, Alexsandra de Melo; http://lattes.cnpq.br/9340021279879164; ARAÚJO, Alexsandra de Melo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-07-31)
    Since the 1980s the world has seen major technological transformations. Information became much more accesible thanks to the digital era of our social context. As such, the Internet has been a channel of quick access to ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta