DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • RODRIGUES, R. R.; http://lattes.cnpq.br/2432525928762919; RODRIGUES, Renalle Ramos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07)
    The use of textual genres in teaching practices has become an effective alternative for didactic work and its approximation with the reality of students, in this case of students who at all times read and distribute catalogs ...
  • PEREIRA, C. S.; http://lattes.cnpq.br/0725700701756955; PEREIRA, Camila dos Santos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    In postmodernity, the presence of Information and Communication Technologies (ICT), in various spheres of society, generate new ways of producing and consuming knowledge, to relate to other, to read and write. ...
  • PATRIOTA, L.M.; http://lattes.cnpq.br/0206758132708524; PATRIOTA, Luciene Maria. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-07)
    From the conception of language as interaction, jointly realizations in specific contexts and defined objects, this study has as main objective to analyse the conceptions of language and slang of teachers from the high ...
  • http://lattes.cnpq.br/3512717392814627; LUCENA, Leandro Santos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02-11)
    The teaching of Linguistic Variation (VL), as curricular content materializes in an important instrument for the understanding of how the language manifests itself, a set of varieties that show the essence of the nature ...
  • CAMÊLO, Á. M. A.; http://lattes.cnpq.br/6843606575277435; CAMÊLO, Ákyla Mayara Araújo. Á. M. A. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-05-20)
    Esta dissertação objetiva discutir as potencialidades da leitura de três contos afro-colombianos da obra Vean vé, mis nanas negras (2001), da escritora Amalia Lú Posso Figueroa, para a formação de leitores literários do ...
  • BRITTO, F. T. A.; http://lattes.cnpq.br/4553352201106704; BRITTO, Flávia Thaís Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-06-28)
    The diverse forms of interactivity conferred on social networks have led to the proliferation of a variety of increasingly hybrid texts in their semioses. Many of them are the result of the (re)creation of the purposes and ...
  • Araújo, Alexsandra de Melo; http://lattes.cnpq.br/9340021279879164; ARAÚJO, Alexsandra de Melo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2020-07-31)
    Since the 1980s the world has seen major technological transformations. Information became much more accesible thanks to the digital era of our social context. As such, the Internet has been a channel of quick access to ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta