DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por data do documento

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por data do documento

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • SILVA, M. M.; http://lattes.cnpq.br/8642945745816768; SILVA, Marcelo Medeiros da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006)
  • MORAIS, F.F.; http://lattes.cnpq.br/6426595051946675; MORAIS, Francineide Ferreira de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006)
    This paper as a study of case, as the main objective of observing the importance of orientation to the teaching learning on academic writing and, at the same time, verifies the possible theorectical methodological ...
  • PATRIOTA, L.M.; http://lattes.cnpq.br/0206758132708524; PATRIOTA, Luciene Maria. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-07)
    From the conception of language as interaction, jointly realizations in specific contexts and defined objects, this study has as main objective to analyse the conceptions of language and slang of teachers from the high ...
  • PINTO, M. O.; http://lattes.cnpq.br/5971682622551739; PINTO, Márcia de Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-09)
    In this dissertation we studied the ironic perspective in Carlos Heitor Cony's chronicles. The analytical path was led as follows: the first chapter approaches the characteristics of chronicles, not only concerning ...
  • SILVA, R.L.V.; SILVA, Rosa Lúcia Vieira da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-11)
    The knowledge produced in the ambit of scientific reference suffer transformations in the extent of the teaching. Understanding those transformations as a process that is established in several instances of (re) production ...
  • FERREIRA, C. A.; http://lattes.cnpq.br/9739999427737003; FERREIRA, Clécio de Araújo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-11)
    This work has as objective to analyze in which form teacher's pedagogical practice and his/her orientations for textual production teaching has influenced on the lexical choices made by his/her students as authors of ...
  • SANTOS, E.C.; http://lattes.cnpq.br/3267723385743006; SANTOS, Eliete Correia dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006-12)
    The objective of this work is to reflect on the implications of the didactic transposition to the teaching of reading involving journalistic texts. It is an interpretative and interdisciplinary research which analyses ...
  • MELO, R. J.; http://lattes.cnpq.br/2175681469929483; MELO, Rafael José de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
    The aim of the research described here was to do an analysis Cinderella's intertextuality in the works Narizinho Arrebitado (1931) and Cara de Coruja (1931), by Monteiro Lobato; as well as to relate the intertext's ...
  • MACIEL, S.D.S.; http://lattes.cnpq.br/3155122608456208; MACIEL, Severina Diosilene da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
  • SILVA, M. C.; http://lattes.cnpq.br/5243641218974103; SILVA, Marcelo Clemente. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007)
    This study aims at interfering on the literacy practices involved in planning and carrying out school seminars. By analyzing the didactic intervention results we intended to confirm or not some expectations in order to ...
  • FREITAS, F. I. O.; http://lattes.cnpq.br/7417325268907058; FREITAS, Fernanda Isabela Oliveira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-01)
  • NUNES, M. L.; http://lattes.cnpq.br/8141362331388328; NUNES, Marta Lúcia. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-01)
    This study on the literature teaching in the medium level of education made possible to verify that the students present difficulties in the learning of the literature due to an estrangement among the forms of approach ...
  • BEZERRA, W. F. R.; http://lattes.cnpq.br/3167693634171090; BEZERRA, Wallas Ferdinando Ramos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-03)
    The purpose of this work is to analyse and interpret three short-stories in João Guimarães Rosa’s Primeiras Estórias, accentuating in each one of them essential aspects of language dynamism. Specifically, we shall emphasize ...
  • BEZERRA, S. N. C.; http://lattes.cnpq.br/7872659275141741; BEZERRA, Symone Nayara Calixto. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-03)
    Les objectis de cette recherche, qui a comme thème les savoirs mobilisés par des professeurs et des élèves pendant le processus de re-écriture textuelle, sont (1) contribuer à la rélexion sur les pratiques de l’orientation ...
  • SANTOS, K.J.C.; http://lattes.cnpq.br/4975663302102686; SANTOS, Kléber José Clemente dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-04)
    Notre recherche est constitué de deux moments: le premier, présente une analyse des contes “Canibal” et “Cão”, de Moacyr Scliar, qui sont dans le livre O carnaval dos animais (1968). Nous observons comment l’ecrivain ...
  • PORTO, S. B. N.; http://lattes.cnpq.br/4960345947344178; PORTO, Shirley Barbosa das Neves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-06)
  • SILVEIRA, D.M.; http://lattes.cnpq.br/3697489285656149; SILVEIRA, Diná Menezes da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-06)
    The present work, objectified to analyze an experience mediated for the verbal reading of poetry. A rescue became first necessary of determined theoretical concepts on Brazilian infantile literature, especially on the ...
  • ARAÚJO, R.P.A.; http://lattes.cnpq.br/8996628865026573; ARAÚJO, Rute Pereira Alves de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-06)
    La littérature d’enfance et de jeunesse porte encore le caractère obsolète de la tradition pédagogique et moralisante de son début, responsable par un grand nombre de débats dans le milieu académique où, à partir de la ...
  • LOULA, L.D.; http://lattes.cnpq.br/4566168425348622; LOULA, Laura Dourado. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-07)
  • SILVA, Rosalva Dias da; http://lattes.cnpq.br/9723515450347713; SILVA, Rosalva Dias da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-08)
    In this research we have analysed three versions of a university extension project which was developed through a qualification course for deaf instructors. In this study, we have attempted to know what is done in order ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta