DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Navegação Mestrado em Linguagem e Ensino. por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • ANGELINO, A.M.B.S.C.; http://lattes.cnpq.br/5686405684243511; ANGELINO, Ana Maria Barros Servilha Costa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2008-08)
    The general objective of this study is to describe how the oral production activities presented in a textbook, which follows the communicative approach, are applied by two teachers of an English private school, with ...
  • SILVA, C. R. G.; http://lattes.cnpq.br/3218983858804229; SILVA, Carlos Roberto Gonçalves da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-08-31)
    In the field of language teaching, the approach centered solely around grammatical work has faced longstanding criticism. This critique stems from the recognition of its limitations and the minimal effectiveness of an ...
  • CORREIA NETO, L. D.; http://lattes.cnpq.br/0671079079902869; CORREIA NETO, Lino Dias. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • MACEDO, D. D. S.; http://lattes.cnpq.br/7766713047070452; MACÊDO, Danielly Dayane Soares de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02)
    The current study has the objective of analyzing the didactic action revealed by Portuguese language teachers, during interventions in which they guide students in the written production of textual genres. As the study ...
  • SOUZA, S. A.; http://lattes.cnpq.br/5459708257874753; SOUZA, Stephanie Andrade. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07-26)
    This study aimed at exploring the configuration of the teaching act in practices of teaching reading from the teachers’ speech about their actions. Assuming that the act is guided by theoretical conceptions ...
  • GONÇALVES, E. S.; http://lattes.cnpq.br/5911689923974814; GONÇALVES, Evany da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07)
    This study had as its central theme the teaching practice in teaching orality, and its main objective was to investigate how teachers act when planning and teaching orality, establishing relations with ...
  • COSTA, P. S.; http://lattes.cnpq.br/1161094584307461; COSTA, Paula de Sousa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017)
    Nowadays, studies have been developed about the necessity of non-dissociation of the literature in the scope of the teaching of Modern Foreign Languages, since the literary text has linguistic and cultural characteristics, ...
  • http://lattes.cnpq.br/2794806206527152; CONSERVA, Dilma Prata. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-10-01)
    Digital Technologies (DT) have been changing the English teaching scenery, our language of interest. The digital resources and the logic that permeates this insertion in the pedagogical universe, specifically in this ...
  • SILVA, A. S.; http://lattes.cnpq.br/6902802766018043; SILVA, Alessandra Souza. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-07-15)
    The use of teaching materials included in the virtual environment has been quite applicant, in recent years. The ease in search and access, the variety and fast with which information reaches users contribute ...
  • SILVA, F. R. B.; SILVA, FERNANDA RAYANA BARBOSA.; http://lattes.cnpq.br/3869070357003678; SILVA, Fernanda Rayana Barbosa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-03-30)
    La investigación discute el sesgo de la interculturalidad en las preguntas de Literatura de los exámenes ENEM de los últimos tres años con miras a delimitar el trabajo con el texto literario en confrontación con los ...
  • BARBOSA, F. K.. L. D.; http://lattes.cnpq.br/3662242058929178; BARBOSA, Flávia Karolina Lima Duarte. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    Technology has invaded the classroom and has brought along a multisemiotic mosaic represented by words, gestures, images, sounds, animations etc. That change in society demands schools to prepare the population for the ...
  • http://lattes.cnpq.br/4602741874679557; FREITAS, Diana Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02-26)
    In this research, in the light of the Pecheutian Discourse Analysis, we aim to understand how the political sense about the Presidential Election 2018 in Brazil is textualized discursively on traditional and alternative ...
  • LOULA, L.D.; http://lattes.cnpq.br/4566168425348622; LOULA, Laura Dourado. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2007-07)
  • NEVES, J. T. S.; http://lattes.cnpq.br/2478917184692321; NEVES, Jéssica Thaiany Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-02-22)
    Considering Graphic Novels as semiotic text, needing more research in the field of Translation Studies and Adaptation, and seeking to contribute to the study of Adaptation of literary novels, the aim of this research is ...
  • CASTRO, L. P.; http://lattes.cnpq.br/5583555393096800; CASTRO, Luciana Parnaíba de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-07-27)
    Thinking about the transformations that have been taking place in our society over the last decades, especially due to the technological advances, which place us in times called post-modern (LYOTARD, 1984; ANDERSON, 1999; ...
  • MORAIS, F.F.; http://lattes.cnpq.br/6426595051946675; MORAIS, Francineide Ferreira de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2006)
    This paper as a study of case, as the main objective of observing the importance of orientation to the teaching learning on academic writing and, at the same time, verifies the possible theorectical methodological ...
  • FONSECA, D. T. S.; FONSECA, DANIELLY T. SILVA.; http://lattes.cnpq.br/4131360419935025; SILVA, Danielly Thaynara da Fonseca. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-09-19)
    This dissertation expands the discussion carried out around the academic article, focusing, in a special way, on the meanings constructed about this object in the course of teacher training, in which it is proposed to ...
  • RIBEIRO, Rebeca Rannieli Alves; http://lattes.cnpq.br/5287927553649970; RIBEIRO, Rebeca Rannieli Alves. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2009-05)
    E-learning makes a higher number of people who do not have time to go to a formal school have access to continuous formation. In this context, the Mídias (MEC/SEED/DPCEAD) Course, favoring the continuous teaching formation ...
  • COSTA, T. K. M.; http://lattes.cnpq.br/9221731829361266; COSTA, Thalyne Keila Menezes da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-05-16)
    In contemporary times, there is no way to exclude the teaching and learning process from the virtual environment. Opting for experiences that stimulate learning involves a paradigm shift, that of complexity, given the ...
  • COSTA FILHO, R. B.; COSTA FILHO, ROBERTO BARBOSA.; http://lattes.cnpq.br/4938451737451535; COSTA FILHO, Roberto Barbosa. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2022-06-13)
    This investigation starts from the following research question: what meanings are constructed by teachers and students of a Licentiate in Letters: Portuguese Language Federal University of Campina Grande (UFCG) in their ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta