Mestrado em Linguagem e Ensino.: Recent submissions

  • OURIQUES, M. J. Q.; http://lattes.cnpq.br/3772243139972362; OURIQUES, Marta Jordanna Queiroz. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    The reality on the progressive use of technology in various spheres of society has also reached the school context. This fact implies, necessarily, in a rethinking of the role of the teachers, emphasizing the requirements ...
  • FELICIANO, G. H . M.; http://lattes.cnpq.br/6079052757047144; FELICIANO, Glenda Hilnara Meira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014)
    The seminar is a formal oral event, placed into an evaluative literate practice, with welldefined steps and rhetorical units which conduct the exposure to reach one’s objective. For this reason, it involves interactions, ...
  • BARBOSA, F. K.. L. D.; http://lattes.cnpq.br/3662242058929178; BARBOSA, Flávia Karolina Lima Duarte. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
    Technology has invaded the classroom and has brought along a multisemiotic mosaic represented by words, gestures, images, sounds, animations etc. That change in society demands schools to prepare the population for the ...
  • SILVA, E. A.; SILVA, Elisângela Araújo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-24)
    The present dissertation brings a reading suggestion for a Literature classroom with the first part of the work called Hoje é dia de Maria (2005), by Luiz Fernando de Carvalho and Carlos Alberto de Abreu. In this way, we ...
  • FERREIRA, E. C. A.; http://lattes.cnpq.br/8779305897814556; FERREIRA, Elisa Cristina Amorim. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    In this dissertation we understand the development of writing in a larger sense: the development of standard written language, not fully learned in basic education, and the development of specific features of academic ...
  • SILVA, B. R. C. V.; http://lattes.cnpq.br/5546959627627188; SILVA, Bruno Rafael Costa Venâncio da. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-03)
  • SANTOS JÚNIOR, A. L.; http://lattes.cnpq.br/5400450929289559; SANTOS JÚNIOR, Arinélio Lacerda dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-09)
  • ALMEIDA, A. B.; ALMEIDA, Aline Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This dissertation presents a literary reading activity related to performance and its encouragement in schools through the work Vidas secas, by Graciliano Ramos. The objective is to investigate the formation of the literary ...
  • MEDEIROS, H. E. A.; http://lattes.cnpq.br/4049342376955858; MEDEIROS, Hadoock Ezequiel Araújo de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    This research has as objective to analyze cordéis by Antonio Francisco, focusing the social critical and to carry out group reading sessions at Elementary schools with students in the first grade. During the experience ...
  • SANTOS, M. J.; http://lattes.cnpq.br/4243116581330472; SANTOS, Maria Jahynne dos. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-08-19)
    This paper presents a proposal of work with the reading with Manoel de Barros‟ poetry in a class room of the 3th year of the secondary school from a state public school in Santa Luzia- PB. By means of a literary experience ...
  • MARQUES, M. V. S.; http://lattes.cnpq.br/7372179109652366; MARQUES, Maria Valéria Siqueira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-06)
    The main objective of this research is to contribute to the development of instructional materials aligned to the Parâmetros Curriculares Nacionais de Língua Estrangeira (PCNLE), through a didactic sequence for the ...
  • CRUZ, M. N.; http://lattes.cnpq.br/8899209732208087; CRUZ, Magnólia de Negreiros. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03-28)
    Movies are constantly used as a method’s resource by teachers in their classes, however, they have been used only to fill in some moments of classes. One thing that must be investigated is how the use of movies in english ...
  • MELO, L. S. H.; http://lattes.cnpq.br/0724710855117862; MELO, Linaiara Santos Hermínio de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    In this thesis we aimed to describe and analyze aspects related to the methodology used for writing learning and on the agency of texts’ subject-producers. The theoretical framework, from interdisciplinary nature, is ...
  • ARAÚJO, K. S. M.; http://lattes.cnpq.br/4448404913248315; ARAÚJO, Kelly da Silva Melo. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2010-12)
  • COSTA, K. F.; http://lattes.cnpq.br/3646326303938978; COSTA, Kleber Ferreira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    The question about the content of textbooks and their social function by the state curriculum proposals has become a frequent point of discussion between Government Departments of Education, publishers and teachers. ...
  • ANDRADE, J. P. S.; http://lattes.cnpq.br/4503482818859115; ANDRADE, João Paulo dos Santos de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-04)
    This dissertation has, as its object of study, activities of retextualization underlying the writing of genre discourse, more specifically, the strategies that are the responses produced by subjects enrolled in a master's ...
  • MELO, J. F.; http://lattes.cnpq.br/3184398349624127; MELO, Jussara Ferreira. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    This work’s objective is to present some notes about literary reading at school and then to describe and analyse important aspects regargind reading literary texts on a public high school classroom located in Campina ...
  • LIMA, J. W. B.; http://lattes.cnpq.br/6759916018152369; LIMA, José Weslley Barbosa de. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-04)
  • BESERRA, I. A. S.; http://lattes.cnpq.br/5343106048636267; BESERRA, Isolda Alexandrina Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
  • REIS, E. S.; REIS, Elaine da Silva. (BrasilCentro de Humanidades - CHPÓS-GRADUAÇÃO EM LINGUAGEM E ENSINOUFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-02)
    This study aims to investigate the constitution of woman figure in forró lyrics and the reading of normalists regarding these songs. Therefore, the study was based on the theoretical perspective of reading presented by ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account