Repositorio Dspace/Manakin

Listar Mestrado em Letras em Rede - PROFLETRAS - (Cajazeiras). por fecha de publicación

Listar Mestrado em Letras em Rede - PROFLETRAS - (Cajazeiras). por fecha de publicación

Ordenar por:Orden:Resultados:

  • MOURA, A. A.; http://lattes.cnpq.br/9246020039448379; MOURA, Alessandro Alencar de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This research aims at discussing theoretical and practical aspects about practices of reading the literary text in Elementary School, most specifically those related to the 9th school year, since it is seen as a way to ...
  • ARAÚJO, Luciana Barreto de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    The main objective of this research is to discuss the importance of reading and writing, especially in relation to literary literacy, based on the National Curriculum Parameters (PCN) ­ containing the guiding ...
  • SARMENTO, F. C.; http://lattes.cnpq.br/5997391150457670; SARMENTO, Francivania Casimiro. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This dissertation deals with the imaginary formations of students of the 6th grade of elementary school II, a public school in the city of Marizópolis, compared to subjects "Northeast" and "homosexual" covered in the ...
  • DIAS, F. S.; http://lattes.cnpq.br/4373862778212174; DIAS, Francinaldo Silva. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This dissertation aims to analyze how the advertisement approach is given in textbooks and how the advertisement is linked to reading activities in the Elementary School classroom. For that, we identified the advertisement ...
  • http://lattes.cnpq.br/2688769552299435; SANTOS, Paula Perin dos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-01-26)
    Este estudio tiene como objetivo presentar una propuesta de recuerdos literarios género taller de producción. El objetivo es describir la aplicación de esta propuesta, que se celebró en 2014, con un grupo de estudiantes ...
  • LIRA, E. A.; http://lattes.cnpq.br/3141373785938217; LIRA, Evandro Alvares de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-16)
    New technologies stepped into in a perceptible and definitive way in all segments of society, in a unique speed, enabling more precision and agility in the execution of daily activities. Education cannot remain outside ...
  • LINS, R. M.; http://lattes.cnpq.br/0007720995984934; LINS, Rogenia Maciel. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-17)
    This scientific work aims to present some reflections on the reading and writing processes with a focus on textual production carried out in the classroom, taking into consideration the work with genres as ...
  • BRASIL, Claudeanio Gomes. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-17)
    El estudio sobre la ortografía utilizado por los estudiantes en la red social Facebook es el foco de esta tesis doctoral, por lo tanto el resultado contribuye a estudios lingüísticos y ofrece muchos maestros un mejor ...
  • OLIVEIRA, R. A. A.; http://lattes.cnpq.br/9973069465064736; OLIVEIRA, Rosineide Alves de Almeida. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-17)
    This research, exploratory, qualitative and applied nature, aimed to diagnose learning difficulties in students from 9th grade text productions of a state school of Pernambuco. From the diagnosis, we propose an intervention ...
  • FERREIRA, G. S.; http://lattes.cnpq.br/4100027852586046; FERREIRA, Graciene Sales. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    Este artículo presenta una investigación cualitativa de base analítica descriptiva sobre las aportaciones realizadas por el profesor para trabajar con las condiciones de producción de texto en la escuela primaria. Para ...
  • SILVA, Z. R.; http://lattes.cnpq.br/0135928967421186; SILVA, Zenilda Ribeiro da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    Son muchos los trabajos y publicaciones que han buscado discutir las questiones relacionadas a la enseñanza de lengua portuguesa dentro de los moldes da actual sociedad, bien como sus fallas, como senãlan, por ejemplo, ...
  • NUNES, Shirley Monteiro Campos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    Este trabajo tiene como objetivo general analisar el nivel de competencia lector de los alunos del 8º A y B, regular de la Escuela Primaria de Enseñanza Fundamental Manoel Nunes Trindade, a partir de viviendas de estrategias ...
  • MOTA, Geórgia Thallma Gomes Rodrigues. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    La transición entre los ciclos de la educación básica en Brasil ha sido un momento crítico para nuestros estudiantes. Ante esta situación, nuestra investigación "La oralidad en la escuela primaria: análisis de la actividad ...
  • COSTA, F. C. S.; http://lattes.cnpq.br/5605893865012523; COSTA, Francisco das Chagas Souza. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    La literatura es inherente a la vida humana en la medida en que ninguna persona que no haya experimentado una relación con el mundo imaginario. Incluso en ausencia de la escritura, las leyendas y los mitos ...
  • ROCHA, J. C.; http://lattes.cnpq.br/9818023752174830; ROCHA, Joceilton Candido. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-19)
    This study intended to analyze text production proposals in the textbook of Portuguese based on Sociodiscursive Interactionism Theory. The relevance of discussing this issue occurs for the following reasons: the textual ...
  • MENDES, T. P.; http://lattes.cnpq.br/0295964094310727; MENDES, Tathiane Pereira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-22)
    The acquisition development and language processing are conditions more effectively nurture the teaching and learning of the deaf students. These students generally communicate through the Brazilian Sign Language (Libras), ...
  • BARRÊTO, Á. F.; http://lattes.cnpq.br/2190716671177434; BARRÊTO, Ágda Franco. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-06)
    This dissertation aims to discuss about the importance attributed by researchers to revision and rewriting for the textual production, by considering the concept of writing as a process in which there is interaction (KOCH ...
  • SOUZA, Janaína dos Santos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-07)
    The goal of this dissertation is to promote reflection on the production of texts in the classroom. She brings in his belly, the sociointeracionista approach that can help both teachers as students better understand the ...
  • HOLANDA, Aline.; FERREIRA, A. H. V.; http://lattes.cnpq.br/7601388315408523; FERREIRA, Aline Holanda Valdevino. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-09)
    This work is a proposal literacy through storytelling, and aimed to contribute to the development of written and oral language of children in the early grades. Based on the concept of literacy as a social practice,based ...
  • SOUSA, S. C. F.; http://lattes.cnpq.br/3551691790924654; SOUSA, Sheila Cristina Ferreira de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-14)
    One of the desire that it has in relation to the educational instituion´s participation as a promoter of assiduous and real readers. Therefore, this is inclued in the Portuguese language teacher as way of work to use ...

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta