DSpace Repository

Browsing Mestrado em Letras em Rede - PROFLETRAS - (Cajazeiras). by Issue Date

Browsing Mestrado em Letras em Rede - PROFLETRAS - (Cajazeiras). by Issue Date

Sort by: Order: Results:

  • BRITO, L. R.; http://lattes.cnpq.br/9043362841474289; BRITO, Liz Romão de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-20)
    This work aims to reaffirm the need for the school to turn to the literacy of individuals as a way to insert them into the society in an active and competent way, to this end is fundamental the innovation of the whole ...
  • PINTO, Z. P. S.; http://lattes.cnpq.br/3357565341874407; PINTO, Zuleide Pereira dos Santos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-22)
    The present work presents results of a research developed with four literacy teachers from the municipality of Boa Ventura - PB, who work in the pact for literacy of the right age (PNAIC). The purpose of this study is to ...
  • SILVA, M. C.; http://lattes.cnpq.br/0203240977963075; SILVA, Mercia Cavalcanti da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-22)
    The present work is a study on the teaching practice of two teachers who work in the 6th grade of elementary school II in public schools, at the municipal and state network, located in the city of Bonito de Santa Fé-PB. ...
  • MACIEL, Antonia Raimunda Fernandes Bastos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-22)
    The present work is based on a socio-interactionist perspective, which aims at the practice of literacy as an action of teaching and learning through learning acquired by students in their circle of coexistence and developed ...
  • ARAÚJO, Márcia Rodrigues de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-23)
    The school can offer appropriate stimulus concerning reading, writing and literacy since motivating moments are promoted in its daily routine. For situations of effective learning take place, teachers need ...
  • SANTOS, S. R. J. C.; http://lattes.cnpq.br/6043887374489252; SANTOS, Sóstenes Renan de Jesus Carvalho. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-28)
    In this dissertation, our aim is to analyze the involvement and development of students in an elementary school 9th grade class starting with a circle of reading, in which they express, in group, their experiences with the ...
  • ARAÚJO, F. M. B.; http://lattes.cnpq.br/9441958185514170; ARAÚJO, Francerly Moreira Barreiro de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-24)
    The encounter between student and literature should aim at turning him into an active reader, making him reflect upon subjects that can help his development as an individual and as a reader, through the analysis of a ...
  • CÉZAR, K. S. T.; http://lattes.cnpq.br/4435666625454866; CÉZAR, Kátia Soraya Teixeira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-30)
    This research, exploratory, descriptive and applied, aimed to observe and evaluate the reading competence of students of the Police College High School Military Alfredo Viana. From the conceptions of ...
  • SILVA, F. A. R.; http://lattes.cnpq.br/5995078185869525; SILVA, Fátima Aparecida Ribeiro da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCG, 2015-08-31)
    This research has the objective of analyzing the convergent and divergent aspects of continuing education offered by the Gestar Project and the teacher's practice in reading skills mediation in two state schools in Juazeiro ...
  • ALVES, M. D. L.; http://lattes.cnpq.br/2038736151339511; ALVES, Maria do Desterro Leão. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    The research work developed here and discusses the use of information and communication technologies in the school context: weaving possibilities to work with genders in elementary school, it was based on the difficulties ...
  • RODRIGUES, A. M.; http://lattes.cnpq.br/3846434216280454; RODRIGUES, Adna Maria. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    This paper has envisioned understanding the importance of reading as a socio- cognitive skill in the training of students of the final series of the Fundamental Education I and II in two ...
  • SILVA, Pedro Alves da.; http://lattes.cnpq.br/0415492914842612; SILVA, Pedro Alves da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    The present work, entitled "textual production in fundamental teaching: for the right to word," seeks to reflect expose and / or evidence writing as relevant social practice, as well as ascertain the problems surrounding ...
  • ASSIS, M. S.; http://lattes.cnpq.br/6528339554630931; ASSIS, Marcicleide de Sousa. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    This present paper studies the News practices and writing and Reading ways emerging in the context of the cyberspace, of the digital technology and of the media genre, seeking to think over the implications of this news ...
  • MÉLO, I. M.; http://lattes.cnpq.br/3737110987438227; MÉLO, Iraneide Maria de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-11-24)
    This paper presents a theoretical approach to variacionismo the Brazilian Portuguese (PB), and stigmatized social variants, with emphasis on the Northeast Regional, as well as a discussion regarding the role of the new ...
  • SANTOS, E. F.; http://lattes.cnpq.br/3633583113672621; SANTOS, Eliana Ferreira dos. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This dissertation presents a discussion about the space and the treatment offered to the oral and written genres in the classroom. It is necessary to work more focused on the study of textual genres for elementary school ...
  • ALVES, M. A. L.; http://lattes.cnpq.br/2134847776727911; ALVES, Maria Adriana Leite. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    Popular literatura tan rica en cultura, el conocimiento y el conocimiento ha sido difundida a través de las generaciones. Tal campo del conocimiento hace comunión con la sociolingüística, ya que se refieren a la lengua ...
  • NUNES, M. R.; http://lattes.cnpq.br/6838579462226411; NUNES, Maria dos Remérios. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This thesis of the Professional Master in Letters aims to build an additional module, with retextualization activities with the genres music and short story, from the viewpoint of social literacy, in order to develop in ...
  • MARINHO, M. S. F.; http://lattes.cnpq.br/6420183280581611; MARINHO, Maria do Socorro Ferreira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This research presents an investigation into the work with writing in school, under the view of the use of practices of social literacy, which advocates the need to consider culture, prior knowledge and values of students ...
  • FELIX, T. M. D.; http://lattes.cnpq.br/9336375802096038; FELIX, Tânia Maria Dias. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    Considering the radio not only as an important means of mass communication for disseminating information and media, but also as a favorable radio media to use in the study, analysis and linguistic production of oral ...
  • OLIVEIRA, M. K. V.; http://lattes.cnpq.br/8725428594142582; OLIVEIRA, Maria Kyonara Vieira de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This dissertation is a result of a need that has been identified concerning the teaching of literature in the classroom, and it is a contribution of the researcher that has developed it, as a teacher of Portuguese, ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account