Mestrado em Letras em Rede - PROFLETRAS - (Cajazeiras).: Recent submissions

  • ALVES, M. D. L.; http://lattes.cnpq.br/2038736151339511; ALVES, Maria do Desterro Leão. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-31)
    The research work developed here and discusses the use of information and communication technologies in the school context: weaving possibilities to work with genders in elementary school, it was based on the difficulties ...
  • PEREIRA, Débora Felinto. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-10)
    Read and produce satisfactorily texts in various discursive contexts, represent essential skills to literacy condition, which should reach students with higher levels of schooling, such as completing primary education. ...
  • MOTA, Geórgia Thallma Gomes Rodrigues. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    La transición entre los ciclos de la educación básica en Brasil ha sido un momento crítico para nuestros estudiantes. Ante esta situación, nuestra investigación "La oralidad en la escuela primaria: análisis de la actividad ...
  • SOUSA, Jacira Santana de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-02-23)
    In line with the proposal of PROFLETRAS and considering the need to rethink teaching, especially Portuguese language teaching, in relation to the search of the understanding of texts and their meanings, establishing ...
  • HOLANDA, Aline.; FERREIRA, A. H. V.; http://lattes.cnpq.br/7601388315408523; FERREIRA, Aline Holanda Valdevino. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-09)
    This work is a proposal literacy through storytelling, and aimed to contribute to the development of written and oral language of children in the early grades. Based on the concept of literacy as a social practice,based ...
  • DIAS, J. A. S.; DIAS, Juliane Aparecida da Silva. (BrasilPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-11)
    Writing good texts is an important requirement in literate societies. However, according to latest research, based on large-scale assessments, and also according to primary teachers reports, much of the Secondary School ...
  • SANTOS, S. R. J. C.; http://lattes.cnpq.br/6043887374489252; SANTOS, Sóstenes Renan de Jesus Carvalho. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-28)
    In this dissertation, our aim is to analyze the involvement and development of students in an elementary school 9th grade class starting with a circle of reading, in which they express, in group, their experiences with the ...
  • SILVA, Z. R.; http://lattes.cnpq.br/0135928967421186; SILVA, Zenilda Ribeiro da. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    Son muchos los trabajos y publicaciones que han buscado discutir las questiones relacionadas a la enseñanza de lengua portuguesa dentro de los moldes da actual sociedad, bien como sus fallas, como senãlan, por ejemplo, ...
  • LOPES, E. S.; http://lattes.cnpq.br/2941775288277155; LOPES, Epitácio Silva. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-17)
    La sintaxis es un campo Lingüística Área de estudio que está relacionada con la combinación de las palabras para la construcción de la frase. La sintaxis de la educación de la lengua portuguesa es inherente a lo que se ...
  • NASCIMENTO, F. S. B.; http://lattes.cnpq.br/4263798507450682; NASCIMENTO, Francisco Sérgio Bertoldo do. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-29)
    Although teacher training on the study of textual genres and the concentration of efforts to implement meaningful work practices with these genres in the classroom have been taking place, there is still a gap between what ...
  • SOUSA, N. G.; http://lattes.cnpq.br/6340833060518805; SOUSA, Napoleão Gomes de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    También llamado la historia de Trancoso, el cuento es un género relevante reconocido en el universo de la literatura oral popular. Con gran capacidad para resistir el tiempo, este tipo de narrativa juega un papel importante ...
  • BRITO, L. R.; http://lattes.cnpq.br/9043362841474289; BRITO, Liz Romão de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07-20)
    This work aims to reaffirm the need for the school to turn to the literacy of individuals as a way to insert them into the society in an active and competent way, to this end is fundamental the innovation of the whole ...
  • ROCHA, J. C.; http://lattes.cnpq.br/9818023752174830; ROCHA, Joceilton Candido. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-19)
    This study intended to analyze text production proposals in the textbook of Portuguese based on Sociodiscursive Interactionism Theory. The relevance of discussing this issue occurs for the following reasons: the textual ...
  • ARAÚJO, F. M. B.; http://lattes.cnpq.br/9441958185514170; ARAÚJO, Francerly Moreira Barreiro de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-24)
    The encounter between student and literature should aim at turning him into an active reader, making him reflect upon subjects that can help his development as an individual and as a reader, through the analysis of a ...
  • SANTOS, M. C. V.; http://lattes.cnpq.br/7849411752234665; SANTOS, Maria Celma Vieira. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-23)
    This study conceives reading as a social practice built through dialogue, through the exchanging of experiences and through interaction. The main goal is to apply the Think-Aloud (TA) reading technique with texts from the ...
  • PEREIRA, F. R. S. C.; http://lattes.cnpq.br/0342020242318940; PEREIRA, Francisca Rejane Silva Cunegundes. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016)
    This work is the result of a search on reading and production of written and oral texts – a proposal of activities with an emphasis on argumentation –and had as a field of intervention the Primary and High School Antonia ...
  • MORAES, F. P.; MORAIS, Fabiana Pereira de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-11-24)
    The discussions proposed in this research were risen from the observation about the way literature has been undervalued in recent years in schools, especially in the Elementary School years. In this level of learning ...
  • FERREIRA, G. S.; http://lattes.cnpq.br/4100027852586046; FERREIRA, Graciene Sales. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-18)
    Este artículo presenta una investigación cualitativa de base analítica descriptiva sobre las aportaciones realizadas por el profesor para trabajar con las condiciones de producción de texto en la escuela primaria. Para ...
  • LIRA, E. A.; http://lattes.cnpq.br/3141373785938217; LIRA, Evandro Alvares de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-06-16)
    New technologies stepped into in a perceptible and definitive way in all segments of society, in a unique speed, enabling more precision and agility in the execution of daily activities. Education cannot remain outside ...
  • MOURA, A. A.; http://lattes.cnpq.br/9246020039448379; MOURA, Alessandro Alencar de. (BrasilCentro de Formação de Professores - CFPPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015)
    This research aims at discussing theoretical and practical aspects about practices of reading the literary text in Elementary School, most specifically those related to the 9th school year, since it is seen as a way to ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta