DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Matemática em Rede PROFMAT por data do documento

Navegação Mestrado em Matemática em Rede PROFMAT por data do documento

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • ALMEIDA, Salomão Pereira; http://lattes.cnpq.br/0078586074219346; ALMEIDA, Salomão Pereira de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-03)
    In this work we propose a problem-solving approach to teaching Complex Numbers. Our aim is to create a material with direct application in the mathematics classroom in Secondary school, to contribute to enrich the teaching ...
  • LUNA, W. A.; http://lattes.cnpq.br/0237795370908798; LUNA, Weidson do Amaral. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-03)
    This work consists of a brief biographies of Thales, Pythagoras and René Descartes, as well as their contributions to the study and advancement of geometry. It comprises the proofs of the main formulas of Analytic Geometry ...
  • SILVA, J. P.; http://lattes.cnpq.br/4311996158511943; SILVA, Josiel Pereira da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-04)
    The teaching of mathematics is undergoing several transformations and this due to the fact that the society is demanding of men man, mathematical knowledge enough to take him to play activities, understand phenomenon that ...
  • COSTA, V. C.; http://lattes.cnpq.br/5770486558267541; COSTA, Valderi Candido da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-04)
    The aim of this work is to contribute to a pedagogical practice that enables students realize the use of geometric constructions, as well as the importance of the same to solve problems involving constructible numbers. ...
  • SILVA JÚNIOR, Luís Pereira da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-04)
    In this paper we propose a direct application in teaching mathematics in basics education, contributing to the learning content, using geometric constructions by ruler and compass. We will focus on theoretical concepts and ...
  • DANTAS, E. A.; http://lattes.cnpq.br/9418083462999493; DANTAS, Emanuel Adriano. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-06)
    In this dissertation will explore the concept of probability, using investigative and directed methodologies by activities that seek to show, through games and challenges, the importance of this knowledge in the student’s ...
  • GUIMARÃES, M. E. L.; http://lattes.cnpq.br/5008140448615705; GUIMARÃES, Mozart Edson Lopes. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-06)
    This work presents a contextualized activities for teaching mathematics in basic education school, addressing the concept of function, affine and quadratic functions, using the computer as a didactic resource. The activities ...
  • OLIVEIRA, E. B.; http://lattes.cnpq.br/4610971280639497; OLIVEIRA, Ednaldo Bernardo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-07)
    This work aims to contribute to the spatial geometry teaching and learning. We begin by analyzing two math textbooks for high school adopted by public schools. The analyzes of these give us a sample of how the books are ...
  • LEMOS JÚNIOR, J. A. S.; http://lattes.cnpq.br/5706178620817895; LEMOS JÚNIOR, José Alci Silva. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-07)
    This work presents a historical over view of the process of implementing the use of computers in education and a set of contextualized activities to be worked on classroom mathematics, with the aid of the computer, more ...
  • SANTOS, A. C. G.; http://lattes.cnpq.br/0122320561168942; SANTOS, Ana Cláudia Guedes dos. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    This work have pedagogical proposed to introduce the concept of commensurable segments and incommensurable segments, showing the importance of these concepts for the study of rational and irrational numbers. We will stabelish ...
  • OLIVEIRA, M. A.; http://lattes.cnpq.br/2252092221474178; OLIVEIRA, Mário André de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    In this work we propose a collection of activities, subdivided into certain significant characteristics, such as numerical, some contextualized problems, remarks about some calculations patterns, varied curiosities, games ...
  • CAMELO, Soraya Martins; http://lattes.cnpq.br/7747106261618169; CAMELO, Soraya Martins. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    In this work, we propose the use of mathematical modeling as a tool in the study of functions. With this goal, we suggest an activity related to choosing the best mobile phone plan between three companies. This activity ...
  • LIMA, S. S.; http://lattes.cnpq.br/8646982514057423; LIMA, Sandro da Silva. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    This dissertation presents a teaching proposal aiming to introduce the fundamental geometry in a different way from traditional and customary, made by teachers in the early years of elementary school II. This proposal ...
  • LIMA, Marcos Vinícius Aurelio de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    In this work, we propose a rescue methods for calculating square and cube roots of a real number which, although very old, may be unfamiliar to some of the math teachers. To facilitate the understanding of these methods, ...
  • OLIVEIRA, E. B.; http://lattes.cnpq.br/2051553241289409; OLIVEIRA, Edson Bernardo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    In the context of geometry teaching the possibility of the use of technological resources in the teaching process is immense. The dynamic geometry software emerge as an enabling tool to assist teachers in their teaching ...
  • BATISTA, Fernando da Silva. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    In this work presents nontraditional teaching strategies on area of polygons, without any formula presentation or demonstration, finalizing by solving examples. We extrapolate beyond demonstrations, the basic concepts of ...
  • OLIVEIRA, C. A. C.; http://lattes.cnpq.br/5532108176450533; OLIVEIRA, Carlos André Carneiro de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-04)
    This work presents a study on the teaching of trigonometry in high school, in accordance with the recommendations about this subject found in National Curriculum Guidelines (Parâmetros Curriculares Nacionais) and a ...
  • OLIVEIRA, M. N. A.; http://lattes.cnpq.br/4702623969789503; OLIVEIRA, Michelle Noberta Araújo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    In this work we realized an analysis that how the Mathematics Secondary’s textbooks motivate the study of exponential and logarithmic functions, and issues contextualized as suggested activities to be performed by students. ...
  • DIAS, V. G.; http://lattes.cnpq.br/4192033738871176; DIAS, Vandenberg Gouveia. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    This work has on their main basis the Geometry in the elementary level. In it we present a pedagogical practice that can help students to realize the importance of the development of geometry along the years and how it ...
  • SILVA, A. S.; http://lattes.cnpq.br/5928557504936783; SILVA, Alecio Soares. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-08)
    In this work we consider the use of the Euclid’s algorithm in order to apply it in an interdisciplinary way. To achieve this we constructed the set of the natural numbers based on the four Peano axioms and the set of ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta