DSpace/Manakin Repository

Navegação Mestrado em Matemática em Rede PROFMAT por título

Navegação Mestrado em Matemática em Rede PROFMAT por título

Classificar por: Ordenar: Resultados:

  • SILVA, B. R. D. G.; http://lattes.cnpq.br/8342260038511568; SILVA, Beethoven Rotterdam Daudt Gomes e. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-06)
    Teaching the concept of function has been a major challenge for the teachers, particularly during the first year of high school. This issue constitutes, for the student, a cognitive obstacle what contributes to the ...
  • FERREIRA, J. W. A.; http://lattes.cnpq.br/2080450665658083; FERREIRA, Juanbélia Wanderlei de Azevêdo. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08)
    This work aims to contribute to the Math teaching-learning process, focusing on Geometry. Two textbooks will be analyzed, verifying if the methodology applied in teaching Spacial Geometry favors pupil?s learning and ...
  • OLIVEIRA, M. N. A.; http://lattes.cnpq.br/4702623969789503; OLIVEIRA, Michelle Noberta Araújo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    In this work we realized an analysis that how the Mathematics Secondary’s textbooks motivate the study of exponential and logarithmic functions, and issues contextualized as suggested activities to be performed by students. ...
  • SALVADOR, Wesyllis das Mercês. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08)
    In this research, we analyze how the Descriptive Statistics content has been taught in elementary school. In order to do so, we analyze a Math textbook, focusing on the chapter about Statistics. The book was used by the ...
  • http://lattes.cnpq.br/1861281693867174; SILVEIRA, Paulo Roberto Silva da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2021-07-30)
    The research makes a pedagogical analysis of the Educational Assessment System of Pernambuco (SAEPE) with a focus on Mathematics tests in the 3rd year of high school. This research is qualitative and descriptive, aims to ...
  • SOUZA, João Bosco de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2019-08)
    In this work, we have done an investigation into what is contextualization, with emphasis on mathematical contextualization. We analyzed the quality of contextualization present in some textbooks in use in high school ...
  • TEODISTA, J. C. S.; http://lattes.cnpq.br/5423901662277897; TEODISTA, José Cláudio da Silva. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-07-07)
    In this work we will make the formal construction of real numbers using equivalence classes of Cauchy sequences of rational numbers. This construction aims to serve elementary and high school teachers, presenting a ...
  • SILVA, E. B.; http://lattes.cnpq.br/1695793081989560; SILVA, Erivan Barbosa da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2023-08-11)
    The present work has to objective investigate the existence of groupings (clusters) of Federative Units (UF) of Brazil, according to socioeconomic and educational characteristics of the registered in Enem 2021. For this ...
  • GUIMARÃES, M. E. L.; http://lattes.cnpq.br/5008140448615705; GUIMARÃES, Mozart Edson Lopes. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-06)
    This work presents a contextualized activities for teaching mathematics in basic education school, addressing the concept of function, affine and quadratic functions, using the computer as a didactic resource. The activities ...
  • BEZERRA, Poliana Ribeiro dos Santos. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM LETRAS EM REDE PROFLETRAS (UFRN)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-12)
    The aim of this work is to contribute to the teaching-learning process, in particular to the teaching of Probability at 8º and 9º grades. For this reason we proposed a methodology accordingly to the PCN's an to BNCC, ...
  • OLIVEIRA, M. M.; http://lattes.cnpq.br/1404893287881719; OLIVEIRA, Mireli Morais de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-08)
    We have realized that some concepts related to the real numbers studied by math teachers, when they were students at the university in the Mathematical Analysis discipline, end up distancing themselves from the concepts ...
  • LUNA, W. A.; http://lattes.cnpq.br/0237795370908798; LUNA, Weidson do Amaral. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-03)
    This work consists of a brief biographies of Thales, Pythagoras and René Descartes, as well as their contributions to the study and advancement of geometry. It comprises the proofs of the main formulas of Analytic Geometry ...
  • SILVA JÚNIOR, Luís Pereira da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-04)
    In this paper we propose a direct application in teaching mathematics in basics education, contributing to the learning content, using geometric constructions by ruler and compass. We will focus on theoretical concepts and ...
  • OLIVEIRA, E. B.; http://lattes.cnpq.br/4610971280639497; OLIVEIRA, Ednaldo Bernardo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-07)
    This work aims to contribute to the spatial geometry teaching and learning. We begin by analyzing two math textbooks for high school adopted by public schools. The analyzes of these give us a sample of how the books are ...
  • SANTOS, A. C. G.; http://lattes.cnpq.br/0122320561168942; SANTOS, Ana Cláudia Guedes dos. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    This work have pedagogical proposed to introduce the concept of commensurable segments and incommensurable segments, showing the importance of these concepts for the study of rational and irrational numbers. We will stabelish ...
  • LIMA, Marcos Vinícius Aurelio de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    In this work, we propose a rescue methods for calculating square and cube roots of a real number which, although very old, may be unfamiliar to some of the math teachers. To facilitate the understanding of these methods, ...
  • COSTA, A. E. M.; http://lattes.cnpq.br/9231395572816557; COSTA, Antonio Evandro de Macedo. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2017-08)
    Through this work, we intend to present the concept of curvature from the algebraic and geometric point of view focusing on the study of conical curves (ellipse, hyperbolas and parabola). To this end, we present a historical ...
  • MOREIRA, G. N. A.; http://lattes.cnpq.br/7672499507799294; MOREIRA, George Ney Almeida. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-03)
    There’s a great deal of possibilities involving the theme Inequalities. Such applications are presented in cases which require little technic to be approached, the ones in which we use more general results (Principle of ...
  • ARAÚJO, J. E.; http://lattes.cnpq.br/3952700223652462; ARAÚJO, Joselito Elias de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2018-04)
    Mathematics is a living and constantly growing science, not only in the everyday life of individuals, but also in universities. In this sense, in order to disseminate mathematical knowledge in both Basic and Higher ...
  • OLIVEIRA, E. B.; http://lattes.cnpq.br/2051553241289409; OLIVEIRA, Edson Bernardo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    In the context of geometry teaching the possibility of the use of technological resources in the teaching process is immense. The dynamic geometry software emerge as an enabling tool to assist teachers in their teaching ...

Buscar DSpace


Busca avançada

Navegar

Minha conta