Mestrado em Matemática em Rede PROFMAT: Recent submissions

  • LIMA, S. S.; http://lattes.cnpq.br/8646982514057423; LIMA, Sandro da Silva. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    This dissertation presents a teaching proposal aiming to introduce the fundamental geometry in a different way from traditional and customary, made by teachers in the early years of elementary school II. This proposal ...
  • AQUINO FILHO, R. B.; http://lattes.cnpq.br/9597371402780291; AQUINO FILHO, Rivaldo Bezerra de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-07)
    This work presents a collection of activities adaptated to a computational enviroment, following the idea of learning objects, in other words, using the computer and the Internet. The activities include the study of ...
  • OLIVEIRA, M. N. A.; http://lattes.cnpq.br/4702623969789503; OLIVEIRA, Michelle Noberta Araújo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-07)
    In this work we realized an analysis that how the Mathematics Secondary’s textbooks motivate the study of exponential and logarithmic functions, and issues contextualized as suggested activities to be performed by students. ...
  • LIMA, Marcos Vinícius Aurelio de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    In this work, we propose a rescue methods for calculating square and cube roots of a real number which, although very old, may be unfamiliar to some of the math teachers. To facilitate the understanding of these methods, ...
  • SILVA JÚNIOR, Luís Pereira da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-04)
    In this paper we propose a direct application in teaching mathematics in basics education, contributing to the learning content, using geometric constructions by ruler and compass. We will focus on theoretical concepts and ...
  • FERREIRA, J. W. A.; http://lattes.cnpq.br/2080450665658083; FERREIRA, Juanbélia Wanderlei de Azevêdo. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08)
    This work aims to contribute to the Math teaching-learning process, focusing on Geometry. Two textbooks will be analyzed, verifying if the methodology applied in teaching Spacial Geometry favors pupil?s learning and ...
  • ALMEIDA, Salomão Pereira; http://lattes.cnpq.br/0078586074219346; ALMEIDA, Salomão Pereira de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-03)
    In this work we propose a problem-solving approach to teaching Complex Numbers. Our aim is to create a material with direct application in the mathematics classroom in Secondary school, to contribute to enrich the teaching ...
  • SILVA, J. P.; http://lattes.cnpq.br/4311996158511943; SILVA, Josiel Pereira da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-04)
    The teaching of mathematics is undergoing several transformations and this due to the fact that the society is demanding of men man, mathematical knowledge enough to take him to play activities, understand phenomenon that ...
  • BATISTA, Fernando da Silva. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    In this work presents nontraditional teaching strategies on area of polygons, without any formula presentation or demonstration, finalizing by solving examples. We extrapolate beyond demonstrations, the basic concepts of ...
  • NÓBREGA, E. W.; http://lattes.cnpq.br/0253607576255898; NÓBREGA, Emerson Wagner da. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-02)
    There is a known reality in the classroom, especially in the first year of high school, when we feel the need to dedicate some time to Basic Education review contents, which are required for the acquisition of new knowledge ...
  • DANTAS, E. A.; http://lattes.cnpq.br/9418083462999493; DANTAS, Emanuel Adriano. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-06)
    In this dissertation will explore the concept of probability, using investigative and directed methodologies by activities that seek to show, through games and challenges, the importance of this knowledge in the student’s ...
  • OLIVEIRA, E. B.; http://lattes.cnpq.br/2051553241289409; OLIVEIRA, Edson Bernardo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-03)
    In the context of geometry teaching the possibility of the use of technological resources in the teaching process is immense. The dynamic geometry software emerge as an enabling tool to assist teachers in their teaching ...
  • OLIVEIRA, E. B.; http://lattes.cnpq.br/4610971280639497; OLIVEIRA, Ednaldo Bernardo de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-07)
    This work aims to contribute to the spatial geometry teaching and learning. We begin by analyzing two math textbooks for high school adopted by public schools. The analyzes of these give us a sample of how the books are ...
  • OLIVEIRA, C. A. C.; http://lattes.cnpq.br/5532108176450533; OLIVEIRA, Carlos André Carneiro de. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-04)
    This work presents a study on the teaching of trigonometry in high school, in accordance with the recommendations about this subject found in National Curriculum Guidelines (Parâmetros Curriculares Nacionais) and a ...
  • SILVA, B. R. D. G.; http://lattes.cnpq.br/8342260038511568; SILVA, Beethoven Rotterdam Daudt Gomes e. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2015-08-06)
    Teaching the concept of function has been a major challenge for the teachers, particularly during the first year of high school. This issue constitutes, for the student, a cognitive obstacle what contributes to the ...
  • SANTOS, A. C. G.; http://lattes.cnpq.br/0122320561168942; SANTOS, Ana Cláudia Guedes dos. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2013-08)
    This work have pedagogical proposed to introduce the concept of commensurable segments and incommensurable segments, showing the importance of these concepts for the study of rational and irrational numbers. We will stabelish ...
  • SILVA, A. S.; http://lattes.cnpq.br/5928557504936783; SILVA, Alecio Soares. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2014-08)
    In this work we consider the use of the Euclid’s algorithm in order to apply it in an interdisciplinary way. To achieve this we constructed the set of the natural numbers based on the four Peano axioms and the set of ...
  • SILVA, R.O.; http://lattes.cnpq.br/9391063485285463; SILVA, Renato Oliveira. (BrasilCentro de Ciências e Tecnologia - CCTPÓS-GRADUAÇÃO EM MATEMÁTICA EM REDE PROFMAT (SBMAT)UFCGUniversidade Federal de Campina Grande, 2016-06)
    It is notorious the importance of isometries, both for the development of mathematics and to the study of other areas of knowledge. The geometric transformation, especially rotations and reflections, in general, may be ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account